vyssivygg - hur fel vore det?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Claimh_Solais

Re: vyssivygg - hur fel vore det?

Inlägg av Claimh_Solais »

Fattar inte riktigt vad du inte kan ha

alltså flagga på ryggen är inte samma som standaren

du kan ha flaggor på alla gubbar dom har inga regler , det är just standarbärare som har regler
eller ska du sätta en standar på ryggen? (det kommer dok bara se dumt ut)

Meister

Inlägg av Meister »

Personlig heraldik är en SM officers rätt att bära.

En Banner/Fana bärs i handen.

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Om du sätter en flagga på ryggen så kan man ju särskilja men inte om du sätter en i handen. Möjligtvis om flaggan är mindre än +1A-flaggan men större än vanliga flaggor. Vilken flagga ska du använda, det kan ju underlätta? ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

The Gretchin skrev:Om du sätter en flagga på ryggen så kan man ju särskilja men inte om du sätter en i handen. Möjligtvis om flaggan är mindre än +1A-flaggan men större än vanliga flaggor. Vilken flagga ska du använda, det kan ju underlätta? ;)
hade tänkt mig att den skulle vara lite större än flaggorna för vanliga squads, för att markera Guardsens lite högre status, så flaggan jag tänkt mig är flaggan som kommer med SM Command Squaden.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

L3go skrev:
The Gretchin skrev:Om du sätter en flagga på ryggen så kan man ju särskilja men inte om du sätter en i handen. Möjligtvis om flaggan är mindre än +1A-flaggan men större än vanliga flaggor. Vilken flagga ska du använda, det kan ju underlätta? ;)
hade tänkt mig att den skulle vara lite större än flaggorna för vanliga squads, för att markera Guardsens lite högre status, så flaggan jag tänkt mig är flaggan som kommer med SM Command Squaden.
Jo men ska den sitta på ryggen eller i handen ?

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Claimh_Solais skrev:
L3go skrev:
Jo men ska den sitta på ryggen eller i handen ?
flaggan som kommer med SM Command Squaden sitter längst upp på en pinne som en dude håller i handen.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Tist

Inlägg av Tist »

Mjae, ska du sätta en flagga i handen på en men inte köpa flaggan till dem som uppträder så tycker jag det inte är okej. Det bryter ganska bra mot wysiwyg, lite som att sätta infernopistols på dem fast de inte har för att "det ser coolt ut".
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

magneter it is then...
Division 5.

Skriv svar