Vikter

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Excessus

Vikter

Inlägg av Excessus »

Mina små söner är konverterade av Mk III rustningar och TS-delarna från boxen. Detta betydde helt plötsligt att de är lite framtunga, något jag inte tänkte på när jag byggde dem...

Så, hur ser det ut med sätt att tynga ner baserna på dem? Finns det ett enkelt sätt?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

daskad

Re: Vikter

Inlägg av daskad »

Om du har några 50 öringar kvar så brukar det gå att limma fast dem under basen
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Har du baser utan springa i, så funkar stålbrickor i lagom storlek.
Är magnetiska och billigare och tyngre än 50-öringar.

Ta med en bas till järnaffären/clasohlson och prova dig fram.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Ja, de äldre 50-öringarna passar perfekt (de silvriga, inte kopparfärgade).

Man kan tro att dem är gjorda i samarbete med GW.

Kanske man skulle hitta nån idiot som samlat på sig massor och köpa loss dem, kan bli hårdvaluta i 40k-världen snart :P

Jocke Rapp
Site Admin

Vikter

Inlägg av Jocke Rapp »

Isländska enkronor passar perfekt i en bas, är magnetiska och är värd ungefär 6 öre styck. Dessutom är det fina bilder på fiskar!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Om man inte har råd att flyga till Island för att växla till sig småmynt kan man limma på blyhagel under basen.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Anton

Inlägg av Anton »

Spillbitarna från alla metallfigurer man köpt genom åren är bra, gratis och kommer i olika storlekar.

Balder

Inlägg av Balder »

Liquid Gravity från Deluxe Materials är riktigt bra också http://www.deluxematerials.com/newitems.html
Bara att blanda med lim och smeta fast under basen. Vet iofs inte om någon webshop i Sverige har den, jag köpte på Model-Craft i Malmö.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Claes Ohlson erbjöd vad jag behövde i form av metallbrickor, 25st för några kronor:
Bild
Tack för hjälpen! Nu kan mina Thousand Sons stå på sina egna ben utan att snubbla hela tiden! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Så ser större delen av min häxjägararmé ut...
Sjukt tung för att vara en armé mestadels i plast...

Skriv svar