Mythicast

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Kimich

Mythicast

Inlägg av Kimich »

Råkade trilla över en sida som säkert en del SW spelare och nid spelare skulle kunna tycka vara intressant. Säkert tok gammalt och det är kanske bara jag som har missat.

http://mythicast.com/shop-now/#ecwid:ca ... ort=normal

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Re: Mythicast

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag har bara sett att jag och en annan från TOK använder deras modeller. Kan verkligen rekomendera deras thunderwolves, lär bli att jag beställer fler snart.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Kimich

Inlägg av Kimich »

Om jag inte minns fel så hörde jag något rykte om att GW skulle släppa egna TC men det har man ju inte sett röken av och dessa ser bra ut så kanske en julklapp till sig själv? :D

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Kimich skrev:Om jag inte minns fel så hörde jag något rykte om att GW skulle släppa egna TC men det har man ju inte sett röken av och dessa ser bra ut så kanske en julklapp till sig själv? :D
Jag har hört efter ganska rejält hos ryktesfolk på internet och ingen har hört något på länge vet jag fått förmedlat till mig. Så jag körde på mrdandy till slut.

Anton

Inlägg av Anton »

En pålitlig person på Warseer har sagt att GW har gjort vargarna, men ingen vet när de ska släppas. Kan vara om en månad eller två år.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

GW har spottat ur sig monster de senaste månaderna, så man kan ju alltid hoppas, men man vet aldrig med det där företaget.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

GW kan inte släppa vargarna pga IP lagarna i USA kan göra att de kan bli stämda för att släppa sin egen figur. :)
Tydligen debatteras det om att komma på konceptet och dr upp concept art inte räcker utan man måste faktiskt göra en figur. Så nu eftersom det finns vargar och tervigokit släppta från andra tillverkare så kan inte GW släppa sina för då skulle de andra tillverkarna stämma.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Som jag har förstått det kan inte GW släppa sina egna Thunderwolves eller Tervigon då en tredjehandspart som gjort egna modeller släppt sina grejer med GW:s namn. Enligt jänkar-lag har då det företaget som faktiskt släppt modeller copyright på namn + modeller iom att man i amerika inte kan copyrighta ett namn utan modeller. Det är delvis det som deras stämning av Chapterhouse handlar om.

Edit: Lite långsammare än cadelin.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Kimich

Inlägg av Kimich »

Fy det är både tråkigt och kanske lite nyttigt för GW. Hade ju gärna sett GW modeller på både vargar och tervigoner men detta kanske kan göra GW lite snabbare på att tillverka/släppa modeller i framtiden. Både tervigonen och TC är ju väldigt populära enheter och dom borde ha varit bra mycket snabbare på att tillverka dom, finns ju en anledning till varför det finns tredjeparts företag som har gjort dom...

Anton

Inlägg av Anton »

Fast i längden kommer det att begränsa valmöjligheterna eftersom GW inte kan skriva in fler val i armélistan än de kan göra figurer för direkt, för då kan det komma någon annan och göra dem först. Mest negativt tycker jag. Helt ok att andra tillverkare gör alternativa modeller men surt om inte GW får släppa modeller till sin egen codex.

Skriv svar