Plastböjning + Hive Guardkonvertering

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Tjena!

Jo, jag tänkte böja mina Genestealer-armar lite neråt så att de inte blir så spretiga och så blir det bättre med LOS för mig ;)
Men hur gör alla när ni böjer plast(om ni nu gör det)?

Jag har testat med hårfön på full styrka i 3min, det gick inte.
Jag har testat med vattenånga i 3 min, det gick inte.

Vill testa att lägga ner de i hett vatten, eller att ta en tändare lite snabbt, men det kanske inte är så bra för de giftiga gaserna.

Någon som har några tips?

----------------------------------------------------------------------

Angående Hive Guard-konverteringen:
Jag har ju ställt frågan om Biovores count-as Pyrovores oxå, och det är för att jag har Biovores och troligen finns det fler begagnade sådana. Jag är inte villig att betala GW's hutlösa priser....

Men i alla fall, jag tänkte att jag börjar med en Warriorkropp, gör en liten huva av Green Stuff, skaffar ett lite annat huvud, tar Rending Claws på nedre armarna och dubbla Venom Cannons(på en arm och "hållaren" på den andra) på övre armarna.

Det kanske låter lite konstigt och kanske är svårt att föreställa sig, men tror ni att det kan funka?

Tack på förhand!

/Simon
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Bronson

Re: Plastböjning + Hive Guardkonvertering

Inlägg av Bronson »

Har nog aldrig provat att böja plasten som gw figurer är gjorda av men jag har böjt annan plast som är lite hårdare och då har det gått ypperligt med en tändare. Så jag gissar på att du får vara lite försiktig och prova dig fram. Jag kan rekommendera en "stormtändare" om du vet vad det är för nåt. (ser ut som en vanlig tändare men det blir en mer fokuserad och intensiv låga) Värmen blir mer centrerat där du vill ha det. En vanlig tändare värmer ganska mycket runtomkring och det finns risk att nåt smälter vid sidan av.
Och så länge du inte värmer så det börjar smälta så har då inte jag märkt att det bildas nå gaser. Det frigörs nog när det når smältpunkten.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Jag skulle nog inte använt tändare förutom på väl vädrade platser.

Jag har bara böjt tunnare bitar (typ vingar). Då håller jag det bara i kokande vatten och böjer lite. Kan ta ett bra tag innan det är färdigt dock. Riktigt små bitar funkar under varmt kranvatten. Tjockare bitar tror jag är bäst att såga itu och GS:a ihop faktiskt.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Styranimon skrev:Men i alla fall, jag tänkte att jag börjar med en Warriorkropp, gör en liten huva av Green Stuff, skaffar ett lite annat huvud, tar Rending Claws på nedre armarna och dubbla Venom Cannons(på en arm och "hållaren" på den andra) på övre armarna.
kom ihåg att sätta en "sköld" framför ögonen på'n. mina impaler cannons är carnifex deathspitter, avkapad vid pipan, monterat med sju kapade örontops....petarpinnar... du vet. två relativt långa längst ner, en ganska kort i mitten ovanför dem, två som är en 4-5mm längre än de två första bredvid denna, och två av samma längd som de första överst. sen satte jag i flesh hooks hakarna i hålen. så en warriorvenomcannonarm med bläckfiskarmsextension som håller i (ingen matargrej). lätt att skaffa delar och ser inte ut som en twin-linked venomcannon (eller barbed strangler).
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jag kokar i vatten när jag böjer.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag kokar också i vatten, men har på mina DE även experimenterat men värmeljus på ungefär 20-30 cm höjd.
Då är tålamod det viktigaste, så jag misslyckades rätt ofta...

Leta efter salt oven och salt bending på internationella forum.
Funkar super om man orkar lära sig.

Ang Hive Guards, kolla Bobos blog här på forumet.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

WIN !!!!! :wub: detta bruka jag göra lite då och då om jag behöver böja lite plast.

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 18880.page
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Tackar allihopa för era svar, tror jag följer BoBo's episka sätt att göra Hive Guards :)

Får testa mig fram emd plastböjandet ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar