Nya Mandrakes, Cronos Parasite Engine och lite Talosar
Re: Nya Mandrakes, Cronos Parasite Engine och lite Talosar
En grej som jag märktt när vi spelade på Gothcon men som jag glömde nämna när du slaktade mina gubbar är att din första talos har khornemärket kvar på bakbenen. Ska du inte fila bort det/greenstuffa över? Annars är de ju sjukt coola.
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
- speedfreek
Ja, jag har funderat på det, men jag behöll det för Khainekopplingen, å andra sidan så har jag mer generella Slaaneshflörtar i min arme, så det är lite schizofrent...Ironjens skrev:En grej som jag märktt när vi spelade på Gothcon men som jag glömde nämna när du slaktade mina gubbar är att din första talos har khornemärket kvar på bakbenen. Ska du inte fila bort det/greenstuffa över? Annars är de ju sjukt coola.
Tack alla för kommentarerna, det är motiverande att jobba vidare på gubbsen.
Jag spelade en match igår mot en tokgunline IG arme och testade Mandraksen, en Cronos och Scourge. Det blev en mycket blodig röra som såg ut som en stor förlust till mig men i runda 6 lyckades jag ta 2 objektiv och min motståndare hade inget... Cronosen var rätt bra, seg som attan att få bort. Mandraksen med Feel no pain och i cover är hopplösa att döda, men så fort de var i det öppna utplånades de. Scourge deep strikade, sköt lite, blev sönderskjutna och dog sen i närstrid. De är alla synergienheter som inte klarar sig själva.
Så jag måste nog måla upp lite fler Scourges och Mandrakes. Det räcker med en Cronos, framförallt om den teamar upp med 2 Talosar.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
-
Gonka Koff
Skönt som fan att det finns nån som faktiskt testar de mer mystiska synergieffekter som finns i DE kodexen, -jag känner mig helt säker på att det en vacker dag utkristalliseras något så förbannat effektivt och ostigt att till och med gamle trötte Gonka tjakkar en DE armé, det är ju faktiskt den tuffaste kodexen som finns!
Kämpa på Benis!
Kämpa på Benis!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- speedfreek
Efter augusti ska jag också testa en massa skit igen.
Tills dess... nope..
Tills dess... nope..