Är på väg att bli en 40K spelare och undrar lite vad som är "bra storlek" på modeller för att skapa lite runt omkring mitt påtänkta tema.
Vad är bra storlek om man ska köpa hobbymaterial
1/35 är det för stort? (1,8m blir ju 5,15cm vilket känns lite större än en GW modell)
Det jag tänker på är att köpa tunnor / dunkar / sandsäckar / Tanks för att plocka detaljer från dem och tar gärna emot tips på vart man kan handla material för detta!
Storlek på modeller
-
Claimh_Solais
Re: Storlek på modeller
hänger inte riktigt med va du undrar över
en vanlig GW modell är 28mm , ta en gubbe med dig o kolla hur han ser ut brevid olika föremål du vill använda
en vanlig GW modell är 28mm , ta en gubbe med dig o kolla hur han ser ut brevid olika föremål du vill använda
Saker och ting har en tendens att vara inpackade i elaka kartonger i wellpapp med plast runtom, och jag har hört att de blir arga om man sliter bort plasten och öppnar förpackningarnaClaimh_Solais skrev:hänger inte riktigt med va du undrar över
Jag tänkte beställa via nätet och under om någon har erfarenhet av storlekarna på 1/35 modeller av tanks för att ta delar och konvertera WH40K IG tanks med dessa delar.
Jag har svårt att uppskatta hur stora bitarna ska vara på en IG tank i kombination med hur stora 1/35 modellerna är.
Nu har jag iofs aldrig använt icke-GW bitz (Kättare!) till mina konverteringar, men en allmän reflektion är väl att GWs fordon är något underdimensionerade i förhållande till gubbarna, om man vill använda gubbarna som någon form av referens för skalan på lämpliga fordon att loota.
Jag har testat sandsäckar i 1/35 och 1/48 och ingen är egentligen en bra matchning. Små saker till 1/35-skala är det som jag tycker har funkat bäst.
Tackar!
Det är precis de här referenserna jag sökte och erfarenheter som folk har.
Får se om jag testar att köpa en tank senare och plocka delar ifrån, om jag gör det så ska jag rapportera resultatet!
Det är precis de här referenserna jag sökte och erfarenheter som folk har.
Får se om jag testar att köpa en tank senare och plocka delar ifrån, om jag gör det så ska jag rapportera resultatet!