Hej !
Jag undrar hur hårda regler det är på konvent när det gäller detaljer på fordon och modeller i övrigt !?
Måste man ha segel på en Dark eldar raider om man inte har ether sails ?
Måste man även ha framdelen på raidern (prow) även om man inte tar shockprow ?
Endel kan ju tycka att det är lite fuskigt om man inte använder samma mått som originalmodellen !?
/S
Raider
- speedfreek
Re: Raider
Jag anser inte att dessa två delar hör till båtens "hull", så jag har tänkt skippa både och.
Det räcker inte att se dessa delar för att skjuta och man ignorerar dem vid mätning.
Om de anses vara en del av hullet, så måste de dock vara med.
Det räcker inte att se dessa delar för att skjuta och man ignorerar dem vid mätning.
Håller medspeedfreek skrev:Jag anser inte att dessa två delar hör till båtens "hull", så jag har tänkt skippa både och.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Så det är upp till varje arrangör att bestämma ?Jag anser inte att dessa två delar hör till båtens "hull", så jag har tänkt skippa både och.
Eller kommer sånt skrivas till på SweFAQ:en ?
Nja, hälften rätt! Merriam Webster definerar hull somspeedfreek skrev:Jag anser inte att dessa två delar hör till båtens "hull", så jag har tänkt skippa både och.
Seglet är alltså inte en del av hullet. Ang prow så bör modellen ha med prowen, Shock prow är en uppgradering som representeras med en annan prow (denna prow finns specefikt märkt som "shock prow" på Ravager spruet)1hull noun \ˈhəl\
Definition of HULL
1a : the outer covering of a fruit or seed b : the persistent calyx or involucre that subtends some fruits (as a strawberry)
2a : the frame or body of a ship or boat exclusive of masts, yards, sails, and rigging
Prow är definerat som
Prowen är därför en del av hullet. Rodret är ej heller definerat som en del av hullet. Här är alltså hullet på en dark eldar raider i rött.prow (prou)
n.
1. Nautical The forward part of a ship's hull; the bow.
2. A projecting forward part, such as the front end of a ski.

speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- speedfreek
Om det är som du säger så blir plötsligt alla "snurr-charges" nästan en tum längre.
Och det må vara rätt, men jag tycker det är fel ändå...
Och det må vara rätt, men jag tycker det är fel ändå...