färglösare - total upplösning
färglösare - total upplösning
söker något som kan lösa färg så att det går tillbaka till 'vätskeform' efter att det stelnat.
aceton osv löser det ju bara så pass att det lossnar i flagor, men behöver något som kan lösa upp det mer än så.
har nämligen ett munstycke jag inte kommer åt att göra rent ordentligt och enda sättet är att på något vis lösa upp det som sitter fast där i.
skulle krävas så otroligt mkt jobb att komma åt och pilal bort varje liten flaga av färg som satt sig där så.
tips? förslag?
aceton osv löser det ju bara så pass att det lossnar i flagor, men behöver något som kan lösa upp det mer än så.
har nämligen ett munstycke jag inte kommer åt att göra rent ordentligt och enda sättet är att på något vis lösa upp det som sitter fast där i.
skulle krävas så otroligt mkt jobb att komma åt och pilal bort varje liten flaga av färg som satt sig där så.
tips? förslag?
- black templars @ time of ending -
Re: färglösare - total upplösning
köp saltsyra på apoteket och späd det så att det inte löser upp metallen så snabbt..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Saltsyra kommer lösa upp metallen en del, hur mycket beror, som Jeppa säger, på koncentrationen och hur länge det ligger i. Du skulle också kunna testa med ättika, som också är en syra. Den kan du köra i högre konc.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Gripen remower, t-röd & yes har jag blandat i en burk funkar skitbra
den heliga häxbrygden blandad i lika delar på ett ungefär
sock ska inte plast vara i för då blir det mjukt ^^
den heliga häxbrygden blandad i lika delar på ett ungefär
sock ska inte plast vara i för då blir det mjukt ^^
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
problemet är att det är just plast jag ska behandla. bland annat.
dock tål plasten bensin och aceton utan problem då det legat i aceton i 2 dagar utan att ngt hänt.
så frågan är ju om den där häxbryggden funkar.
saltsyran känns ju lite dodgy för ändamålet just nu dock =)
dock tål plasten bensin och aceton utan problem då det legat i aceton i 2 dagar utan att ngt hänt.
så frågan är ju om den där häxbryggden funkar.
saltsyran känns ju lite dodgy för ändamålet just nu dock =)
Bromsolja/vätska all färg försvinner a bit messy men det funkar 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
Köp Fernox t.ex. Att blanda diskmedel och borttagare förtar effekten lite.
För er som inte vet så är Fernox ett polishborttagningsmedel.
För er som inte vet så är Fernox ett polishborttagningsmedel.
men löser det upp färgen till flytande igen alt bryter ner det i microskopiska partiklar?
acetonet tar ju bort färgen som finns löst och delvis i klumpar som blir, men löser inte upp det som fastnat på ytor osv.
iom att jag inte kommer åt (det är ett hölje med en fjäder i) där så kan jag inte gnugga/skrubba.
så allt annat än ev. högtryckstrycka igenom lösningsmedel lär inte få bort det så till vida det inte kan bryta ner det.
acetonet tar ju bort färgen som finns löst och delvis i klumpar som blir, men löser inte upp det som fastnat på ytor osv.
iom att jag inte kommer åt (det är ett hölje med en fjäder i) där så kan jag inte gnugga/skrubba.
så allt annat än ev. högtryckstrycka igenom lösningsmedel lär inte få bort det så till vida det inte kan bryta ner det.
- Jimmy Johansson
Borde det inte gå att komma åt det med en piprensare ens?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
nej. konstruktionen är totalt idiotisk för rengöring.
antar det är säljknepet med för att folk inte ska kunna underhålla dem i alla evighet.
du har ett case en fjäder och en nål. så caset omsluter fjädern som omsluter nålen.
de bildar ett < där du kan få i vätska där bak men inte få in ngt annat iom att nålen sticker ut på andra sidan och är kilformad så den tar upp större delen av utrymmet.
enda sättet att få in ngt är i vätskeform.
skulle gå att dra på airbrushen och spola in lösningsmedel men det skulle gå åt en jäkla massa och ta tid.
vore trevligt att hitta en lösning som man kan dumpa skiten i och få det att lösa upp sne ev. blåsa ur det med tryckluft.
antar det är säljknepet med för att folk inte ska kunna underhålla dem i alla evighet.
du har ett case en fjäder och en nål. så caset omsluter fjädern som omsluter nålen.
de bildar ett < där du kan få i vätska där bak men inte få in ngt annat iom att nålen sticker ut på andra sidan och är kilformad så den tar upp större delen av utrymmet.
enda sättet att få in ngt är i vätskeform.
skulle gå att dra på airbrushen och spola in lösningsmedel men det skulle gå åt en jäkla massa och ta tid.
vore trevligt att hitta en lösning som man kan dumpa skiten i och få det att lösa upp sne ev. blåsa ur det med tryckluft.