Funderingar på konverteringar: Marbo och Straken

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Rasmus

Funderingar på konverteringar: Marbo och Straken

Inlägg av Rasmus »

Ska sätta mig och konvertera ihop dessa innan helgen, och nu sitter jag och funderar lite på vad som behöver finnas representerade. Min armé består enbart av Cadian-modeller i övrigt, så att använda originalen funkar inte direkt med temat i övrigt. Möjligen på Marbo, men hans modell är ganska föråldrad.

Lite tankar om vad som ska finnas på modellerna:

Straken: Mycket bionics. Åtminstone en arm mekanisk. Ett hagelgevär någonstans, antagligen konverterat från en lasgun. Funderar på att försöka använda ett ben från en necron för att understryka vilken modell det handlar om. Tråkigt nog är ju inte Cadians lika sugna på att gå i bar överkropp, så hela hans ersatta brösthalva kommer vara svår att representera. Frågan är hur mycket bionics som är nog här?

Bild

Marbo: Grejen är ju lite att originalmodellen inte har en demolition charge, inte vad jag sett i alla fall, men kanske försöka få den representerad hängande på hans rygg eller något. Ett venom blade är ju valfritt närstridsvapen i princip, och hans ripper pistol ser ut att kunna gå att konvertera från en bolter.

Bild

Vad tycker ni, vad skulle ni kräva fanns representerade på dessa modeller om man ville göra dem i "Cadianform", eller eventuellt i Marbos fall, bara vilja ha en lite fräschare modell :).?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Funderingar på konverteringar: Marbo och Straken

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker dina resonemang låter vettiga.

När det gäller Straken tror jag även att man kan utgå från arm/ben från Eldar Guardians att döma av hur GWs gubbe ser ut.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Du kan ju inte täcka över hans bioniska bröstvårta!

Blom

Inlägg av Blom »

Hinner dem bli klara till BlomCon då? Eller kommer du använda fusk-prox modeller till dess?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

blom skrev:Hinner dem bli klara till BlomCon då? Eller kommer du använda fusk-prox modeller till dess?
Färdiga är väl ett stort ord, men åtminstone färdigbyggda. För det var väl inga målningskrav?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Blom

Inlägg av Blom »

Ne då inga målar krav. Så är dem färdig byggda så funkar det :D
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Bild

Hm...varför slutar det alltid så här :)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Så där kan han ju inte se ut, då syns det ju att han kan slåss, ju
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Du vet vad jag sa på msn :)

Pitslave från necromunda vibbar! tycker verkligen du ska stoppa en hagelbrakare på ryggen hans! :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar