Bygga en Lord of change?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jacke

Bygga en Lord of change?

Inlägg av Jacke »

Efter att ha greenstuffat en great unclean one, så är det dags för nästa greater daemon. En lord of change alltså. Mina tankar just nu är att köra på deamonprince vingar och använda horrors icon som trollstav. Men jag vill också ha modellen täck av robes typ som Fateweaver. Så jag undrar om någon har några bra tips på vad man bör göra när man greenstuffar tyg/mantlar?

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Bygga en Lord of change?

Inlägg av speedfreek »

Kavla ut GS mellan två lager plastfolie som du först strykt med ett finger med vaselin/cerat el dyl.
Låt det torka typ en halvtimme och skär ut de former du vill ha och klä på din demon som om den vore en barbie.

Jacke

Inlägg av Jacke »

speedfreek skrev:Kavla ut GS mellan två lager plastfolie som du först strykt med ett finger med vaselin/cerat el dyl.
Låt det torka typ en halvtimme och skär ut de former du vill ha och klä på din demon som om den vore en barbie.
Det ska vi testa :) tack för tipset.

Henke

Inlägg av Henke »

speedfreek skrev:Kavla ut GS mellan två lager plastfolie som du först strykt med ett finger med vaselin/cerat el dyl.
Köp en sådan här robe...

Användarvisningsbild
magnusorkimedes
Kontakt:

Inlägg av magnusorkimedes »

Glöm inte lång hals och gärna fågelskalle - det finns en på chaos spawn-spruet...
Jag moddar dina figurer så de står ut från mängden
och bygger fantastisk terräng till dina tabletop wargames
Jag gör så din spelupplevelse blir så maxad det bara går.

"Do or do not, there iz no mukkin' about!"

http://www.utopiaztudioz.com

Skriv svar