Eldar Hornet som Venom?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Eldar Hornet som Venom?

Inlägg av speedfreek »

Jag plockar upp den stulna bollen...

Har man för höga/låga modeller kan det vara bra att säga det innan man börjar spela och sen ha en korrekt modell (eller liten träbit eller ett suddgummi) som man kan mäta med när det börjar bli kinkigt.
Skyttegubbar tjänar oftast på att vara höga medan närstridisar vill kunna stå osynliga bakom en Rhino.
Men att mäta LOS från och till en vanlig IG och spela med en Ogryn skulle funka fint.

Och självklart är ett brinnande svärd mer än bara ett svärd.
Så länge alla som brinner i samma färg funkar likadant kan de vara agoniser/venom/power/electro/husk/klaive hur mycket de vill.

Mörkt grågröna pizzasvärd tycker jag dock att man kan skippa...

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Även om det är en närstrids karaktär så diggar jag inte höga baser.
Känns som att spela schack när du kör in det där tornet....

Men det är bara en smaksak, hade inte haft några problem att spela mot någon som lekte herre på täppan.

the godfather

Inlägg av the godfather »

hitta inte hit förns nu då jag trodde tråden handlade om båtarna som verkligen inte är båtar.

NEJ, det är skitfult med höga baser.. lixomn.. går han runt med den stenen eller vad?
enstaka modeller är det snyggt på, men så fort han står bredvid någon utan hög bas ser det bara töntigt ut.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

the godfather skrev:hitta inte hit förns nu då jag trodde tråden handlade om båtarna som verkligen inte är båtar.

NEJ, det är skitfult med höga baser.. lixomn.. går han runt med den stenen eller vad?
enstaka modeller är det snyggt på, men så fort han står bredvid någon utan hög bas ser det bara töntigt ut.
Han går inte runt med stenen. Det råkar bara finnas liknande stenar, på HELA och ALLA spelplaner jag kommer spela på, praktiskt va?

Skriv svar