Imperial Guard commander...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Saikou

Imperial Guard commander...

Inlägg av Saikou »

Jag vill göra en riktigt tuff commander till min cadia armé... vill ha nån som ser lite battle experienced ut... o inte med nån töntig båtmössa utan gärna med hjälm o massa tuffa detaljer... nån som har bilder på nån eller som kan ge inspiration på annat sätt?

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Imperial Guard commander...

Inlägg av Nefrums »

Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Saikou

Inlägg av Saikou »

Nja... jag vill mer att han ska ha samma stil som en vanlig cadia men mer lull lull o se hårdare ut lixom......

Henke

Inlägg av Henke »

Googla Cadian commander och kolla på bilder så hittar du nog ett par stycken.

Saikou

Inlägg av Saikou »

gjorde ju inte det... därför ja skriver här...:)

Anton

Inlägg av Anton »

Jag vill börja med att påpeka att båtmössa är det hårdaste som finns. Ju större desto bättre.

Annars använde jag huvudet från den här modellen på en stormtrooper-officer:

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1070018

Flint och en bit av skallen ersatt med bionics är rätt hårt det också.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag delar med mig av tipset om hur jag har gjort min commander. Har dock ingen bild på honom, utan visar varifrån han kommer helt enkelt.

Denna kroppen, med valfria ben:
http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... ANDER.html

Saikou

Inlägg av Saikou »

faktiskt bra alternativ allihop men inte riiiktigt vad jag söker...

elyssian o deathcorps of krieg funkar inte i min arme... vill ha lite 90 tals amerikaner i Irak stil där commandern e en del af battle groupen lixom... så lite som en cadia fast med massa frän lull lull och ja flint o bionics hade passat as bra men hjälmen måste oxo va där på nåt sätt...

fick en idé om att sätta honom på en större bas och att han typ har handmikro telefonen o pratar i ena handen och i andra handen har han en pistol som han skjuter en ork med nästan i skottögonblicket... medans han själv blickar ut över slagfältet...

vad sägs om det?

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Det är ju ett häftigt diorama men kanske inte så spelbart då han ska ha en liten platta.
Alternativt så kan du göra som jag gjort med en av mina stålisar, Han står med pickadollen riktad mot marken där det ligger en avklippt soldat som han snällt avlivar medan han pratar i sin vox och blickar ut över slagfältet.

Det är ju dock en av de egna pojkarnas elände han gör slut på men en halvsoldat fick exakt plats och blev ganska tjusigt med tarmarna uthängandes och en plågad öppen skrikande mun på offret.

Det är faktiskt lite trist att det är svårt att bygga shyssta baser till IG-karaktärer för dom bara har pluttbaser..

Skriv svar