Alternativ Dark Apostle-modell

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av Lottomannen »

Hej!

Jag söker efter alternativ till den gamla Dark Apostle-modellen för mina Word Bearers. Söker något som är lite större och pampigare, men som fortfarande få plats på en 32mm bas. Jag har tittat på lite olika modeller i Sigmar samt den nya Primaris Chaplainen. Någon som har en uppfattning hur dessa skulle fungera, eller har andra förslag?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av NilssonHarHund »

Dark angels interrogator chaplain kanske?

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av Lottomannen »

NilssonHarHund skrev:Dark angels interrogator chaplain kanske?
Det är en väldigt snygg modell, och hade varit extra kul då min vanliga medspelare har Dark Angels. Men frågan är om inte Primarisen är "pampigare".
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av Lottomannen »

Jag har köpt på mig en Bloodsecrator, skall se när den kommer om de går att konvertera den till en bra Dark Apostle.

Med får jag också en Khorgorath. Vad tror ni om att spela den som en Daemon Prince? De vanliga demonprinsarna är lite tråkiga.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Nordheim
Inlägg: 12
Blev medlem: 24 aug 2017, 13:41

Re: Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av Nordheim »

Jag håller på att försöka konvertera upp två khorgoraths till hellbrutes, jag tror det kommer funka fint.
Kan återkomma med resultatet...
Annars tänkte jag spawns, men funkar helt säkert som DP med , inte så impad av huvudet på khorgorathen dock.


Bloodsecratorn lär bli as bra som dark apostle!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Alternativ Dark Apostle-modell

Inlägg av Lottomannen »

Nordheim skrev:Jag håller på att försöka konvertera upp två khorgoraths till hellbrutes, jag tror det kommer funka fint.
Kan återkomma med resultatet...
Annars tänkte jag spawns, men funkar helt säkert som DP med , inte så impad av huvudet på khorgorathen dock.


Bloodsecratorn lär bli as bra som dark apostle!
Jag har sett helbrute_versioner och de ser ascoola ut. Precis rätt storlek på modellen. Jag kör på demonprins-spåret, skall bara ro tag i ett par vingar som går att greenstuffa dit lite snyggt. Såg något exempel med ett par från en hive-tyrant, men är lite skeptisk till om designen passar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar