Plast - lim eller cement?
-
PeterWelzien
Re: Plast - lim eller cement?
Superlim innehåller cyanoacrylat som jag är ganska säker på är väldigt obra att få i ett sår. En i klubben har en bekant som fick CA-lim på fingrarna som han bet bort och svalde. Han fick åka in till sjukan med cyanidförgiftning...
/Peter Welzien
Så nu vet vi varför Jeppa är som han är. 
jag trodde det var grön sak man använde för sånt under golfkriget iaf.Nefrums skrev:och det passar mycket bra till att hälla i sina sår när man råkar skära sig.. det svider lite, men det blir som läkt på direkten..
Ja' än't bittä'!
HUHA! Satt senast igår och tuggade bort överblivet superlim från fingrarna.. där jag hade gjort precis som nefrums ... limmat ihop ett skärsår O_O Hoppas jag överlever!PeterWelzien skrev:Superlim innehåller cyanoacrylat som jag är ganska säker på är väldigt obra att få i ett sår. En i klubben har en bekant som fick CA-lim på fingrarna som han bet bort och svalde. Han fick åka in till sjukan med cyanidförgiftning...
-
Bengtsson den yngre
Lite väl lång härdningstid på greenstuff för att det skulle verka vara riktigt effektivt.Halvar skrev: jag trodde det var grön sak man använde för sånt under golfkriget iaf.
Dessutom är de flesta epoxyleror tämligen cancerogena.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
kelaino skrev:Superlim användes under vietnamkriget för att limma ihop trasiga soldater. Fungerar alldeles utmärkt på soldater från "the grim, dark future where there is only war".
kan säga att limma ihop sår med superlim är INTE så lätt om det blöder mycket.
dock är 'effekten' rätt ball.
blodet blandas och bubblar till sig på något mysko vis med limmet så det ser ut som ett riktigt sjukt födelsemärke/leverfläck.
skar mig syndigt i fingret en gång och limmade det med superlim och det såg helt bissart ut =)
och sved som fan gjorde det med.
- black templars @ time of ending -
Jag tror att plast är cement