Bas till defiler

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Blom

Re: Bas till defiler

Inlägg av Blom »

Röde skrev:
blom skrev:Jo Jo rund bas skulle nog vara bättre men hur får man tag med i något som runt och stort nog för en defiler? ett dasslock man filar till? :D
Säg bara vilken radie den ska ha så fixar jag en åt dig i tunn mdf och putsar till den i slöjdsalen på jobbet.

För övrigt håller jag med Jocke Rapp ang. bas till defilern. Ska den överhuvudtaget ha någon så ska den vara rund.
Är tunn Mdf trä? blir det inte lite tungt och hårt att använda som bas? Men behöver något är 7" i diameter, alltså 3.5" i radie.

Kan någon bryta ur diskutionen om hur en walker rör sig det beör inte tråden :D
Senast redigerad av 1 Blom, redigerad totalt 17 gånger.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Blom. Det är sådan bas jag har på Min GUO och Tom fick till sin LOC från Forge World.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom

Inlägg av Blom »

Ok men det funkar ju.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

blom skrev:Kan någon bryta ur diskutionen om hur en walker rör sig det beör inte tråden :D
Inte perfekt, men fixat.
//Moderator-HeadWar

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Blom hur låg är din defiler? tänkte mest på hur du har byggt ihop den ..

du skulle kunna utgå från ett runt kakburkslock i plast & skära till för det är hyffsat tunnt så slipper man skaffa en apocalypse template & så tänkte jag!

Sen kan du klistra på balsa trä som är skitlätt att putsa till kanterna på så du kan få samma stuk som en plastbas!

kanske kan vara nått!?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Blom

Inlägg av Blom »

GorkaMorka skrev:Blom hur låg är din defiler? tänkte mest på hur du har byggt ihop den ..

du skulle kunna utgå från ett runt kakburkslock i plast & skära till för det är hyffsat tunnt så slipper man skaffa en apocalypse template & så tänkte jag!

Sen kan du klistra på balsa trä som är skitlätt att putsa till kanterna på så du kan få samma stuk som en plastbas!

kanske kan vara nått!?
Det är en normal byggd defiler. Jo jag har kollat ett sånt runt kakburks lock, men sen kom ju Röde och förslog att göra en bas åt mig annars hade jag tagigt en kakburkslock =)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar