Som jag skrev tidigare, jag vet inte hur man highlightar. Det kanske bara är att youtube 'at shit om hur man gör, men kan man få en rekkommendation på en bra målare vars axlar man kan stå på?frigobben skrev:Det var lite det här jag ville komma till också med min kommentar om washes. Just mörkbrun wash fungerar att skugga väldigt många av de vanliga färgerna. Funkar ju till benvit, beige, hudfärg, gul, orange, röd, metall, guld. Kan väl även funka till "smutsgrön". Vill man göra det lätt för sig kan man bara blockmåla (kanske en pyttelite ljusare färg än man tänker sig), sedan köra mörkbrun wash överallt, precis dom John skriver. Det tillför också en viss "felrättande" funktion i och med att man inte vill ha några ljusa färger längst in i skrevor.John_F skrev:Hej,
Jag tycker tyvärr inte det ser särskilt bra ut. Misstaget, enligt mig, är bristen på en bra ink. Gör så här:
Grundmåla med svart spray. Hela modellen.
Airbrusha grundfärg från 45 graders vinkel.
Måla noggrant i övriga färger.
Lägg på en ordentligt lager med ink över hela modellen. Jag bifogar en länk till en bra ink i slutet.
Låt torka och ta sen lite vodka på en tops. Arbeta på upphöjda och släta områden och ta bort ink där.
Måla highlights men var försiktig så du inte målar över ink, där det ska vara ink.
Profit.
http://www.waylandgames.co.uk/army-pain ... 15994.html
Är man slapp kan man till och med skippa "highlightingen" efter med lite mörkt resultat, som kan passa ganska bra i ett "grimdark" universum.
Kan också rekommendera Army Painter Hard Tone. Kör även Soft Tone (sepia) och Dark Tone (svart) ganska mycket. Hoppas att feedbacken kan leda till att du blir än mer nöjd med resultatet.
GK/INQ-Men mest Dark Eldar på sistone
Re: A Grey knigts-INQ-Mycket konvertering.
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Hydra dominatus
For the emperor
Leta efter artiklar av Mike McVey, som var GW:s målningsguru på 90-talet. Där snackar vi rundade ytor. Jag använder fortfarande de teknikerna när jag målar ädelstenar, glasytor och liknande.
När jag highlightar rundade ytor, som axelplåtar till Marines till exempel, så brukar jag edge-highlighta. Du målar en tunn, något ljusare linje längs kanterna, snyggar upp med den mörkare färgen och lägger sedan en wash i en mörkare färg om du känner att behovet finns. Det betyder att du målar minst tre linjer längs en förhöjning: bägge kanterna på höjningen och ett streck precis bredvid för att visa var den lägre ytan börjar.
Nej, det är inte exakt så det ser ut i verkliga livet, men på slagfältet/spelbrädet ser det bra ut. Det fångar ljuset och definierar proportionerna.
Har tyvärr inga videolänkar, men säger istället: pröva dig fram, det blir fel i början men går ju att måla om eller tvätta av.
När jag highlightar rundade ytor, som axelplåtar till Marines till exempel, så brukar jag edge-highlighta. Du målar en tunn, något ljusare linje längs kanterna, snyggar upp med den mörkare färgen och lägger sedan en wash i en mörkare färg om du känner att behovet finns. Det betyder att du målar minst tre linjer längs en förhöjning: bägge kanterna på höjningen och ett streck precis bredvid för att visa var den lägre ytan börjar.
Nej, det är inte exakt så det ser ut i verkliga livet, men på slagfältet/spelbrädet ser det bra ut. Det fångar ljuset och definierar proportionerna.
Har tyvärr inga videolänkar, men säger istället: pröva dig fram, det blir fel i början men går ju att måla om eller tvätta av.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tanken är att man INTE ska få bäst täckningsefiii skrev:Om bristen är en bra ink så är det ju konstruktiv kritik, jag har en Ink hemma så jag kan alltid börja med den, jag hade inte tänkt tanken på att inka något mörkare än tex regal blue. Men det är ju den sortens tips jag är ute efter.John_F skrev:Hej,
Q: varför airbrushar man i 45 grader? Det kan vara så enkels som att man får bäst täckning på det sättet, men verkade lika bra att fråga så att jag lär mig.
WHoa.
Vart länge sedan jag skrev här.
Faktum var att jag skaffade en Dark Eldar modell precis innan ryktena om ett nytt codex för dem. Så jag fick tag på en STOR batch 5E kabalites, och en (nu) god väns oanvända Dark eldar. Så jag håller på att blanda bäst jag kan för att bygga en massa kabalites och en arme att spela.
Jag har fått ihop Colour scheme och kommer åter igen för att be om feedback av mer erfarna målare
Jag har inte highlightat i någon större utsträckning tidigare, så jag måste erkänna att jag var litet skräckslagen innan jag började. Men jag är rätt nöjd med resultatet hittills.
Värt att notera: Det är SKOJ att måla Dark Eldar. Efter mer än ett år av "blocky marines" så är det kul att måla båtliknande raiders och rundade venoms. Det är även en enorm utmaning för mig att göra skintones. Jag är nämligen av åsikten att mina Marines skall hålla hjälmen på, de har en 3+ och det förutsätter jag kräver en hjälm, service stud skryt be damned!
Men med en 5+ eller 6+ så är de sak samma hur mycket hud du blottar.
Nu skall jag bara komma på ett sätt att konvertera Slyths på något sätt.......
Vart länge sedan jag skrev här.
Faktum var att jag skaffade en Dark Eldar modell precis innan ryktena om ett nytt codex för dem. Så jag fick tag på en STOR batch 5E kabalites, och en (nu) god väns oanvända Dark eldar. Så jag håller på att blanda bäst jag kan för att bygga en massa kabalites och en arme att spela.
Jag har fått ihop Colour scheme och kommer åter igen för att be om feedback av mer erfarna målare
Jag har inte highlightat i någon större utsträckning tidigare, så jag måste erkänna att jag var litet skräckslagen innan jag började. Men jag är rätt nöjd med resultatet hittills.
Värt att notera: Det är SKOJ att måla Dark Eldar. Efter mer än ett år av "blocky marines" så är det kul att måla båtliknande raiders och rundade venoms. Det är även en enorm utmaning för mig att göra skintones. Jag är nämligen av åsikten att mina Marines skall hålla hjälmen på, de har en 3+ och det förutsätter jag kräver en hjälm, service stud skryt be damned!
Men med en 5+ eller 6+ så är de sak samma hur mycket hud du blottar.
Nu skall jag bara komma på ett sätt att konvertera Slyths på något sätt.......
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Nu när jag ser detta kanske jag bör be om att få den flyttad av vänlig moderator till blogg delen av forumet?
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Re: GK/INQ-Men mest Dark Eldar på sistone
Yeeeesssh.
Det var ett bra tag sedan jag var igång, men nu under semestern så har jag kommit igång och hållit mig igång. med målandet iaf, allt annat har försvunnit lite i periferin, men aja.
Jag fick en hel del bra tips av folk på forumet om hur jag böjer min lista, så jag har börjat måla ihop allt.
Men jag motsatte mig idén om att köpa en succubus, jag tror bara att jag hängde upp mig på tanken om att det känndes att hela poängen med den nya figuren var att sälja archite glaiven, men aja, det är det nya sculpts är till för.
skitandes glatt i det kitbashade jag ihop en av reservdelar, jag blev nöjd, men nu skall jag bara skaffa mig en bra liten borste och rita lite sigill på rustningen i en passande mörkt blå, så att man ser att det är armor of misery.
såhär blev den iaf

och vad passar väl än bättre till en röd highlightad succubus än en nymålad Venom?
Den här var ett test, jag brukar bara måla igen mina cocpits och sedan ha 'ardcoat över glaset, här ville jag ha en mer "jaktfarkost" med en grön HUD display och en del flash som kan passa en högmodig jagare av andra ledare. Nu vill jag dock göra om de jag redan har så att de matchar denna
I-landsproblem

Det var ett bra tag sedan jag var igång, men nu under semestern så har jag kommit igång och hållit mig igång. med målandet iaf, allt annat har försvunnit lite i periferin, men aja.
Jag fick en hel del bra tips av folk på forumet om hur jag böjer min lista, så jag har börjat måla ihop allt.
Men jag motsatte mig idén om att köpa en succubus, jag tror bara att jag hängde upp mig på tanken om att det känndes att hela poängen med den nya figuren var att sälja archite glaiven, men aja, det är det nya sculpts är till för.
såhär blev den iaf

och vad passar väl än bättre till en röd highlightad succubus än en nymålad Venom?
Den här var ett test, jag brukar bara måla igen mina cocpits och sedan ha 'ardcoat över glaset, här ville jag ha en mer "jaktfarkost" med en grön HUD display och en del flash som kan passa en högmodig jagare av andra ledare. Nu vill jag dock göra om de jag redan har så att de matchar denna
I-landsproblem

Senast redigerad av 1 sefiii, redigerad totalt 21 gånger.
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Jag har också ÄNTLIGEN kommit mig vidare med att måla mig igenom den grupp av Wracks med Haemonculus som jag köpte av en vänlig själv här på forumet. Jag började med att prova mig igenom den färg jag brukar ha för mina kabalites utan hjälm, och med att ha en lite mer "blå" färg. Till sist så gjorde jag en fem stycken i mer traditionellt "rött" också. Jag har inte helt bestämt mig, men jag måste erkänna att jag är riktigt fäst vid den blåa.

sedan gick jag vidare och gjorde den med ossefactor röd, i och med att det är fem så kan man få in alla i en venom. Svårt att bestämma mig hur man målar Ossefactorn, så det fick bli lite minimalistiskt.

Några tips från mer erfarna målare?

sedan gick jag vidare och gjorde den med ossefactor röd, i och med att det är fem så kan man få in alla i en venom. Svårt att bestämma mig hur man målar Ossefactorn, så det fick bli lite minimalistiskt.

Några tips från mer erfarna målare?
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
Efter litet bra tips från Benmannens blogg om Dark eldar så försökte jag mig på att konvertera några crypt horrors till Grotesques (ren snålhet spelar in mest)
jag blev väldigt nöjd med mitt resultat
samt en bild på den som jag numera kallar "dino"

jag blev väldigt nöjd med mitt resultat
samt en bild på den som jag numera kallar "dino"

Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor