Vad har du målat osv förr?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Vad har du målat osv förr?

Inlägg av NilssonHarHund »

För en del år sedan dök det upp en rolig tråd på föreningen Ylvas forum där folk delade med sig av bilder av sina första målade figurer till de senaste. När jag rensade i gömmorna härom veckan hittade jag en samling gamla figurer som blivit över från olika projekt, målartävlingar och delvis sålda arméer de senaste 17 åren. Därför tänkte jag återuppta den gamla Ylva-idén och hoppas få se andras gamla alster.

Här nedan sju gamla klassiker på rad, från olika eror av mitt målande. Klicka för större bild.

Bild

Från vänster:

1. Den första eller möjligen andra 40k-modell jag målade. Utan primer direkt på metallen. Köpte denna låda death company från en butik som skulle läggas ner sommaren 1997.
2. Dark elf sorceress i plast målad för en lokal målartävling i Kiruna runt 2000
3. Life wizard i plast, förmodligen målad sommaren 2001. Notera frihandade samiska symboler.
4. Terminator i min första färdiga 40k-armé, målad under 2002. Färgschemat lånat från en golden daemon-vinnare runt 1995 (white dwarf 193 och 205)
5. Sister of battle för målartävling våren 2005. Mitt första försök med färgpalett och vallejo-färger
6. Eldar ranger-prototyp i samband med nytt eldarcodex och foundation-färger hösten 2007. Fortfarande kär i den modellen och riktigt nöjd med mitt resultat. För drygt färgschema att måla klart en hel armé i så det blev aldrig av.
7. Salamander, våren 2014. En av de första modeller jag målade i mitt nuvarande marineprojekt.

Edit: hittade originaltråden