Magnetisera fire raptor

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jesper77

Magnetisera fire raptor

Inlägg av Jesper77 »

Är i princip färdig med ett fire raptor projekt och vill nu i slutfasen magnetisera turret vapnen, dvs autocannon och bolters. Är det någon som gjort detta innan och har bra tips på hur man på bästa sättet fäster magneterna i vapnen och turret samt vilken storlek på magneter som är lämpligast. Har funderat på 3mm. Dock är jag lite kluven till hur jag ska applicera dom för att få bäst grepp. De andra magnetiseringarna jag gjort tidigare har varit lättare att sätta dit. Dessa är ju i en klotformad turret.

Så tips välkomnas....

Halvar

Re: Magnetisera fire raptor

Inlägg av Halvar »

Ingen aning om vad en fire raptor är men klot brukar man kunna skära på mitten och sätta magneterna mitt i och limma fast den tomma klothalvan i sitt fäste.
Ja' än't bittä'!

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Fire raptor gunship är en FW flygare till bland annat SM.

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-4 ... NSHIP.html

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jag magnetiserade uppe och nere. Jag kollade med resin-böjen som ska vara där egentligen och satte magneterna där hålen skulle vara.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Satte du två små magneter på varje vapen där piggen satt? Förstod jag det rätt?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ah, nej, missförstod. Jag magnetiserade hela bollen.

Hmm, ja de vapnen blir nog kluriga att magnetisera. Hade nog magnetiserat dem ett och ett på något sätt och/eller bara satt de fast med en bit gem eller så kanske.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Är väldigt osäker på vad som blir bäst. Försöker kolla runt på hur andra har gjort med med mindre lyckade resultat. Alla säger att det är bra att magnetisera vapnen på turret och alla ska göra det men hittar ingen som konkret beskrivet hur. Hade känts bra om man hittat någon guida eller dylikt så man får ett bra resultat. Vill ju gärna inte förstöra modellen så att säga.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

För CSM är det rätt lätt iallafall...reaperbatterier är en självklarhet... :)

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Ja, irriterande att inte SM har det alternativet ;)

Skriv svar