Insta Mold?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Insta Mold?

Inlägg av Röde »

Hallå

Funderar på att köpa lite Oyumaro och testa att gjuta lite smågrejer.

Den transparenta massan verkar vara slut hos Alphaspel, men de har en massa olika färgad. Spelar det någon roll? Någon som vet om det är någon skillnad på materialet?

Vad är bäst att gjuta med? P3 modelling putty, Milliput, Magic sculp, Green stuff, Grey stuff eller vad?

Tips mottages tacksamt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

xedric

Re: Insta Mold?

Inlägg av xedric »

Vad jag förstått så ska färgerna inte spela ngn roll. Jag har sett folk blanda. Själv har jag bara kört med genomskinlig dock.

Jag har fyllt formerna med GS vilket fungerar bra. Själv föredrar jag magic sculpt som blir hårdare när det självhärdat klart men GS går bra åxå.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Såg att de hade transparent styckvis. Beställt fem stavar och Milliput. Greenstuff har jag redan...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gutmann

Inlägg av Gutmann »

jag har använt den flerfärgade och det funkar fin fint, och har man lite fingerstyrka så kan man köra i greenstuff i dom och få superdetaljerade detaljer i klass med resingjutning

tips är att köpa via ebay, fick hem 24 stavar för 99kr inkl porto kom hem på 3 dagar från kina

Wurrkop

Inlägg av Wurrkop »

Jag har gjutit i instamold med tvåkomponentsresin, funkar klockrent!

Senast så kopierade jag librarianemblemet från ryggsäcken på DV librerianen å satte på en två axelplåtar för egna librarians.
Hade i en droppe eller två resin för en så liten grej, låt härda till 90%, ta ur gjutningen å lägga på en axelplåt så gick det att forma emblemet till axelplåten.

Har tidigare gjort några stormboltermagansin från avtryck från mina terminators då jag inte ville offra dom för ett experiment att göra sternguardbolters.

Skriv svar