Axelmarkeringar, är enda möjligheten att frihanda?
Re: Axelmarkeringar, är enda möjligheten att frihanda?
Liten förtydlingsfråga här: Microsol och set, löser det problemet med att runda dekaler "veckar" sig på shoulderpadsen? Ytfinish kan man ju fixa met varnish, men jag har aldrig lyckats få dekalen att följa axelskydden perfekt. Har dock inte använt några medel, bara vatten
Klipp dekalen så nära det går. Sol och set hjälper till att göra dekalen smidigare så att den följer konturer.Soil skrev:Liten förtydlingsfråga här: Microsol och set, löser det problemet med att runda dekaler "veckar" sig på shoulderpadsen? Ytfinish kan man ju fixa met varnish, men jag har aldrig lyckats få dekalen att följa axelskydden perfekt. Har dock inte använt några medel, bara vatten
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
katzenjammer
Lat fråga, men finns det nån bra (snabb) webhandel där man kan få tag i det? Vore skoj att hinna klart med transfers till flabbergast.
Flesh is a design fault
Köpte mitt från mjhobby.se tog 2 dagar
Forge world:s transfers är tunnare och smidigare att applicera.....
Jag har provat nu som Strikingscorpio82: (en yt-kille)
https://www.youtube.com/watch?v=MFOdtzP ... FjA4_TNSTA
Funkar jättebra!
https://www.youtube.com/watch?v=MFOdtzP ... FjA4_TNSTA
Funkar jättebra!
Jag kör med Vallejos "Decal Medium" och det funkar skitbra! Jag lägger ett lager mattlack på ytan där transfern skall sitta. När det har torkat så lägger jag en droppe medium där och sen transfern ovanpå. Kladdar dit en droppe på utsidan sen också och penslar ut det. Låt verka i ca 30sek och tryck försiktigt med ett papper eller trasa mot transfern så att den "smetar" ut sig. Sen mattlackar man ovanpå också valfritt antal gånger. Givetvis kan det skita sig ibland då transfern kan bli för mjuk. Man får träna lite.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Ist för micro sol osv så kan man använda ättika som dekalvätska, jag kör med det och har inte haft nå problem.... Men tror det finns 2 olika styrkor 12% och 24% har man den starkare så har jag för mig att man ska spä ut den....