Model Air mappar väldigt dåligt mot GWs färger då de är ganska få i antalet och framför allt så är deras färger mer naturliga och inte så pastelliga.
Här finns alla färger: http://cdn.acrylicosvallejo.com/e201cc3 ... -rev14.pdf
T.ex. så kan du se att det bara finns en skrik-gul (medium yellow, eller möjligtvis chrome yellow) och typ ingen turkos (kanske usaf medium grey eller blue rlm65)
Vallejo model air
Re: Vallejo model air
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag har tittat en del på den där filen.
Men det är inte helt lätt att avgöra vad som är vad. Iaf inte för de gröna tonerna. För gult köper jag nog de två ljusa o kollar vilken som passar bäst.
Jag kanske får prova en turkos från game eller model color ist...
Jag målar ju ganska pastelligt!
Men det är inte helt lätt att avgöra vad som är vad. Iaf inte för de gröna tonerna. För gult köper jag nog de två ljusa o kollar vilken som passar bäst.
Jag kanske får prova en turkos från game eller model color ist...
Jag målar ju ganska pastelligt!
Om du tror att det blir bättre så kan jag skicka över den där pamfletten IRL.
Personligen tycker jag inte att det är någon idé att köpa från Game-rangen (som man måste späda ut) om man ändå försöker mappa mot GWs; det är bättre att bara späda ut GWs från början i så fall.
Personligen tycker jag inte att det är någon idé att köpa från Game-rangen (som man måste späda ut) om man ändå försöker mappa mot GWs; det är bättre att bara späda ut GWs från början i så fall.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ja, har du ingen användning för den så tar jag gärna en titt på den.
Jag kan ju alltid skicka tillbaka den annars.
Vad et gäller gws färger är det de jag alltid kört med men burkarna är hiskeligt opraktiska att hälla ur när man skall späda färgen innan airbrushen. Jag vill egentligen bara att färgerna skall matcha så bra som möjligt mot det jag målat tidigare.
Jag kan ju alltid skicka tillbaka den annars.
Vad et gäller gws färger är det de jag alltid kört med men burkarna är hiskeligt opraktiska att hälla ur när man skall späda färgen innan airbrushen. Jag vill egentligen bara att färgerna skall matcha så bra som möjligt mot det jag målat tidigare.
Använd en pensel att flytta över färgen med, jag använde mig av en gamla modellen av gw:s starter brush som är helt perfekt i storlek för att man ska få en bra mängd. Ett pensel dopp och en droppe förtunning..... Penseln är ju även bra att mixa färg och förtunning med