Ny armè, hjälp tack.

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
nialion

Ny armè, hjälp tack.

Inlägg av nialion »

Hej alla. Jag har bestämt mig för att börja spela 40k på riktigt igen och ska bygga en ny armè. Jag vill göra en Sm armè som i första hand kommer att använda reglerna för BA när den nya codexen kommer, men vill även kunna använda Sm codexen (så att jag inte tröttnar) om det även skulle gå att använda CSM codexen är det en bonus. Jag har funderat på Soul Drinkers vilket verkar passa bra. Funderar på att använda hormagaunt purple som bas samt använda lite mer vitt i färgschemat. Någon som har idèer på hur man bör gå till väga? Hur mycket behöver man konvertera dem för att det skall fungera? Jag har hittat fina shoulder pads på nätet som jag tänkte beställa. http://chapterhousestudios.com/webshop/ ... egory_id=9
Jag har ännu inte hunnit skaffa novellerna och läst dem men tänkte börja bygga och måla inför en kampanj vi skall ha. Hoppas att någon har idèer eller något annat som kan vara till hjälp. Lovar att posta lite bilder när jag kommit någon vart. MVH Jimmy.

xdanskx

Re: Ny armè, hjälp tack.

Inlägg av xdanskx »

jag får en 404 not found när jag klickar på den länken,... hmmm

testa typ:
lila på fötter, vader, bröstplåt, trimming på shoulderpads.
svarta shoulderpads
resten vit eller benvitt.

det är svårt att få till så du kan spela CSM, eftersom de figurer som GW släppt till CSM är taggiga och väldigt utspökade. Men att spela BA eller SM med likadana figurer finns det inget som helst emot (förutom för fluffissar, men orka lyssna på dom).
I annat fall kan du köra ett blått/rött-schema, med en trimmingfärg,som gul eller vit, då skulle du nog nästan komma undan med det fluffmässigt oxo.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jagtycker Michael Carls "Fallen Dark Angels" fungerar jättebra och de kan han utan problem spela som SM/CSM.

Kör!

nialion

Inlägg av nialion »

Någon som har tips om vart man kan hitta grail eller chalice bitz? Till fordon, dreads och infanteri.

Björnas

Inlägg av Björnas »

Kolla http://www.gamemaniacs.se/ --> bretonnia bitz, grail knights har (surprise!) ett par sköldar och nån banner med grail på. Dark Elves Hag Queen håller också i nåt grailliknande (gm --> DE characters). Slutligen finns det väl nån blood angel karaktär som håller i en.

Det var väl det jag kom på på rak arm :)
/Björn

Skriv svar