skulle behöva rengöra lite figurer från färg, men har ni egentligen koll på hur plastlim påverkas av bromsvätska?
är det bara att köra eller blir det keff?
plastlim och bromsvätska?
- bolterochkniv
plastlim och bromsvätska?
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Re: plastlim och bromsvätska?
Det är bara och tuta och köra. Har plastlimmet bondat som det skall så ska det egentligen inte påverkas utav bromsvätska. Jag har rengjort ganska mycket plastfigurer såhär och lite nu och då så lossnar delar, men jag misstänker att det är dåligt limmat från början då.
Ett varningens ord vad gäller att rengöra plastmodeller i bromsvätska: Låt dem inte ligga för länge, max ett par dagar kanske. De tycks bli ganska sköra efter det. Jag tror att det är något fett i plasten som försvinner, för de känns ganska torra också. I vissa fall när detta har hänt mig så har faktiskt limfogen vart det starkaste och modellen har gått sönder längre in på själva biten.
Ett varningens ord vad gäller att rengöra plastmodeller i bromsvätska: Låt dem inte ligga för länge, max ett par dagar kanske. De tycks bli ganska sköra efter det. Jag tror att det är något fett i plasten som försvinner, för de känns ganska torra också. I vissa fall när detta har hänt mig så har faktiskt limfogen vart det starkaste och modellen har gått sönder längre in på själva biten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vart köper man sån bromsvätska? Märke?
Twitter: xdanskx
Twitter: xdanskx
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Typ Biltema, Mekonomen, välsorterade bensinmackar, osv. Det kan även heta bromsolja, vet inte riktigt om det är samma eller om det är någon skillnad.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Funkar bromsvätskan bra på metall med?
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros
Mer ITC åt folket!
Mer ITC åt folket!
Absolut, det är ju ändå färgen som skall bort och inte gubben