Ta bort superlim?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
mindtrix

Ta bort superlim?

Inlägg av mindtrix »

Lyckats limma benen helt fel på min Wraithknight. Det är ganska väl fogat så att knäcka eller skrapa bort lim är inte möjligt. Kan jag ta bort limmet på något vettigt vis? Hört talas om att nagelborttagning ska vara bra men att acetonet förstör resinet. Någon som har erfarenhet?

Användarvisningsbild
Lottomannen

Ta bort superlim?

Inlägg av Lottomannen »

Tyvärr är det väl så att allt som tar limmet även är elakt mot materialet. Jag skulle ändå försiktigt försöka knäcka loss det, alternativt försöka få en en skalpell eller motsvarande och böja ut det. Var rädd om ögonen bara.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Re: Ta bort superlim?

Inlägg av Pappersbåt »

Ja för helvete, skyddsglasögon är starkt rekommenderat!

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Det finns ju debonders för superlim, inte säker på hur pass väl de funkar dock.
Andra har haft mycket lycka med att frysa superlimmet innan de sedan knäckt bort delarna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

xedric

Inlägg av xedric »

Jupp, stoppa i frysen över natten sen försiktigt få in ngt vasst i fogen alt. bara knäcka. Jag hade isär en massa warriors jag köpte second hand på så vis men självklart hade jag mer tur med vissa än med andra...

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Yes powerspray brukar funka mot det mesta annars, när jag badar figurer i det brukar dom falla sönder i småbitar. Aldrig gjort det med resin dock...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Skriv svar