GULT! Går det att måla lätt?
-
GULT! Går det att måla lätt?
Har påbörjat en gul armé, men som det ser ut nu är det alldeles för svårt för mitt tålamod eller mina skillz.
Försöker få till en Flash Gitz Yellow, alltså en väldigt gäll och skrikig gul. Tyvärr så är Flash Gitz bättre till highlights och kanter, men mindre bra till att täcka stora ytor. Och jag vill täcka stora ytor!
Finns det något annat märke utöver Citadel som gör en lättanvänd jättegul färg? Gärna en som är lite mer "base"-aktig än Flash Gitz.
Försöker få till en Flash Gitz Yellow, alltså en väldigt gäll och skrikig gul. Tyvärr så är Flash Gitz bättre till highlights och kanter, men mindre bra till att täcka stora ytor. Och jag vill täcka stora ytor!
Finns det något annat märke utöver Citadel som gör en lättanvänd jättegul färg? Gärna en som är lite mer "base"-aktig än Flash Gitz.
Re: GULT! Går det att måla lätt?
Enklast är väl egentligen en klar gul spray (Tex Army Painters Demonic Yellow), lätt wash efter det för att ta fram detaljer och ge skugga, sen bara highlighta upp det gula igen.
Gul har aldrig varit nåt problem tycker jag, det är bara många tunna lager. Är man van att måla alla färger så blir det inte annorlunda. Försöker man sig på att göra det på ett lager får man dock problem då det inte finns någon ljus gul Base färg i GWs sortiment.
Gul har aldrig varit nåt problem tycker jag, det är bara många tunna lager. Är man van att måla alla färger så blir det inte annorlunda. Försöker man sig på att göra det på ett lager får man dock problem då det inte finns någon ljus gul Base färg i GWs sortiment.
- Lottomannen
Jag basar med Jockaero Orange (stavning?) och målar som tidigare nämnts sen många lager med väldigt utspädd gul färg ovanpå. Yriel Yellow i det jag gör för tillfället.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Själv airbrushar jag Yriel yellow på vit basecoat. Blir ett jämnt, tunt lager som jag sen bygger vidare på
Army Painters daemonic yellow är jättebra! Täcker ytor väldigt väl 

Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag vet en necron armé som är målad med den sprayen... Den är gul.
Jag är väldigt förtjust i Averland Sunset.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Om sprayfärg inte är ett alternativ så har jag tidigare fått bra resultat med hudfärg som bas för gult. Hudfärgen täcker generellt bättre och jämnare, och sedan räcker det med ett enda lager gult ovanpå. En lätt sepia-wash och sedan highlighta med gult+vitt.
Plague Brown från vallejo!
Måste hålla med röde om att averland sunset är en superskön färg. Lätt att jobba med och gifter sig fint med andra färger utan att sticka ut som "för gul"