Jag ska sätta ihop en TAU arme med "skog" som tema, baser med massa fallna träd och buskar.
Det ska "utspela" sig på vår/vinter så jag även fixa snö på baserna, kommer bli sjukt mycket pillande
men riktigt roligt!
Är det inte bra att prova något som åtminstone är anpassat för miniatyrer, som är ganska känsliga för mängden färg, då det inte får komma för mycket som förstör detaljer.
Vet att exempelvis Army Painter gör färgade basfärger. Inte provat dem själv dock...
Toscos låter inte så bra på beskrivningen: "Den är tåligare mot stötar och slag jämfört med de flesta andra enkomponentsfärger." Tjockare läser jag det som.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag har säkert använt 60-70 burkar av army painters diverse sprayer. Endast en gång har det blivit lite kornigt, och då sprayade jag när det var för kallt ute :/
Kornigheten har du fått då du fjantat dig (antagligen rädd för att måla för tjockt) med spraybruken och "spraymolnat" figuren istället för spraymåla, dvs du har inte lagt färgen blött utan mer torrsprutat på den.
Jag använder army painter färger när jag grundmålar.
Jag sprayar ute på balkongen och där är jävligt kallt trots att den är inglasad och det funkar utan problem att spraya.