Bygga bike command squad

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Max S

Bygga bike command squad

Inlägg av Max S »

Hej. Jag har planer på att bygga en space marine command squad på bikes och hade tänkt att förse dem med power fist + storm shield. Någon som har kloka tips på hur man modellerar detta utan att det ska se allt för skoj ut. Likaså undrar jag om någon har några kloka tips om vart jag hittar bra sköldar.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Bygga bike command squad

Inlägg av bolterochkniv »

när jag byggde en karaktär med storm shield på bike så använde jag en terminatorsköld som jag limmade på bak på biken, som att den satt fastspänd där, tycker det funkar bra.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Cozzan

Re: Bygga bike command squad

Inlägg av Cozzan »

Jag skulle kunna tänka mig Power fisten viftandes på sidan redo att lappa på folk medans andra handen vilar på styret med skölden fastsatt på underarmen som en skyddande vägg för skott eller eventuella pinnar som nån stackars cultist försöker slå honom med, En annan ideé hade ju kunnat varit en mer Counts As Stormshield där du helt enkelt bygger en mer bepansrad front med glugg så man ser vart man åker för att "skydda" som en Stormshield.

Max S

Bygga bike command squad

Inlägg av Max S »

Tack för tipsen. Om någon har fina bilder på bra lösningar så lämna gärna en länk.

Skriv svar