Hej bröder
Tänkte kolla med er..upptäckte till min stora besvikelse att min Matt varnish från vallejo ..var inte så matt utan glossy/semigloss
på burken står det så klart Matt varnish (det är den här jag brukar använda http://www.tinyworlds.co.uk/image/cache ... 00x500.jpg)
Använt den många ggr men aldrig haft det problemet MEN hade samma problem en gång med vallejos gamecolor lack och då trodde jag att jag helt enkelt fick fel burk
kan det va så att lacken blir gammal /skär sig ? eller va är det frågan om
(kan jag haft sådan otur att jag fick fel burk 2 ggr med samma etikett ?)
Rätt synd då jag sabbade en marine på det (eller ja han blev glansig vilket jag inte gillar)
så va ska man ha för lack för att det ska bli en snygg matt yta ?
Lack ..den stora tråden om lack aka varnish
-
Claimh_Solais
Re: Lack ..den stora tråden om lack aka varnish
Konstigt, min Vallejo Matt varnish är klockren. Ger en nästan för matt yta...
Lack ..den stora tråden om lack aka varnish
Vallejo är (IMHO) ökända för att ge ett väldigt random resultat. Vissa batcher är klockrena, andra suger. Också mycket känsliga för luftfuktighet och andra variabler. Jag vet att många gillar dem och får fina resultat med dem, men jag vågar inte lita på Vallejo-lacker.
- Hemogoblin
Min Vallejo lack ger också en semigloss yta. Däremot tycker jag att den gav en mer matt yta när den var nyköpt. jag har alltid skakat den innan användning, men den kanske är känslig mot fukt även i flaskan och därav blir glansig?
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"
-
Claimh_Solais
Ismeno skrev:Vallejo är (IMHO) ökända för att ge ett väldigt random resultat. Vissa batcher är klockrena, andra suger. Också mycket känsliga för luftfuktighet och andra variabler. Jag vet att många gillar dem och får fina resultat med dem, men jag vågar inte lita på Vallejo-lacker.
Jo lite rysk roulette allt , va använder du istället då?
Så här gör jag:
Är det på vanlig eller mellanstor (Terminatorsize) bas så pensellackar jag med Vallejo Matt. Större än så, dvs på HWP-bas eller ett fordon, sprayar jag med GW:s Purity Seal. Ja, det blir lite halvblankt, men efter en månads spelande har det lagt sig.
Är det på vanlig eller mellanstor (Terminatorsize) bas så pensellackar jag med Vallejo Matt. Större än så, dvs på HWP-bas eller ett fordon, sprayar jag med GW:s Purity Seal. Ja, det blir lite halvblankt, men efter en månads spelande har det lagt sig.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Köp bara Army Painters anti shine på vallejoburk eller spray flaska. Prima resultat.
OT: Army painters spray är de bästa som finns, alltid ett matt resultat oavsett kulör(inte metallics)
OT: Army painters spray är de bästa som finns, alltid ett matt resultat oavsett kulör(inte metallics)