Dark Angel Veterans som Tzeentch marines

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Lottomannen

Dark Angel Veterans som Tzeentch marines

Inlägg av Lottomannen »

Som rubriken säger så har jag blivit väldigt sugen på att måla Dark Angel Veterans som vanliga Tzeentch-marines, dvs inte Thousand Sons (Rubric Marines). Jag tycker att de ser riktigt coola ut i sina kåpor.
Någon som har erfarenhet med hur många Imperial-symboler o dyl som finns på modellerna? Är det bara någon liten örn på en shoulderpad, eller åker man på att köpa en låda med CSM för att kunan byta ut alla shoulderpads, armar och annat?
Och hur mycket av delarna går att byta ut? Skulle man kunna sätta på en annan bröstkorg om det är en stor Imperie-örn på den som följer med?

Tacksam för ett handtag, innan jag ger mig på ännu ett projekt som säkert aldrig kommer att bli klart...:)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
L3go

Re: Dark Angel Veterans som Tzeentch marines

Inlägg av L3go »

det borde inte vara så stora problem. förbered dig på en del karvande dock för att skrapa bort imperie-örnar. DA-symbolerna är dock inte så svårt att få bort. jag fick en liknande idé för ett tag sedan och använder de modellerna till mina honour guards.

go for it. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

bluebird

Inlägg av bluebird »

Har ca 20 thousand sons i kåpor, inget jätte jobb att få bort loyalist detaljerna. Jag har använt thousand sons huvudena och lote blandade marines armar.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

bluebird skrev:Har ca 20 thousand sons i kåpor, inget jätte jobb att få bort loyalist detaljerna. Jag har använt thousand sons huvudena och lote blandade marines armar.
Det är också en bra idé! Fast jag kör nog med de "officella" Thousand Sons-detaljerna på mina Rubric marines, och har dessa som vanliga CSM-troops. Som om ett DA-chapter skulle gått över. Rubric Marines skapades ju av Ahrimans stora spell, och de som anslutit sig efter den är ju bara vanliga marines.
Men inget är spikat ännu, och alla tips tages tacksamt emot :)
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Nästa fråga:
Det blir väldigt mycket tyg, och först tänkte jag måla det vitt, med lite blå wash för att matcha resten av rustningen. Men: Det känns lite för ljust. Någon som har en idé på hur jag kan få lite mer djup i kåpan, få den att se lite sliten ut, men ändå matcha de blå/guldiga färgerna jag vill använda på power armourn?
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

En beige/gul färg på tyget hade nog fungerat. Annars är ju mörkt rött också väldigt snyggt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Serpent skrev:En beige/gul färg på tyget hade nog fungerat. Annars är ju mörkt rött också väldigt snyggt.
Jag använde gul glaze över det vita, och washade dem sedan med devlan mud så de ser skitiga ut. Funderar nu på highlights, om det funkar att ta lite mer glaze över washen.
Den som lever får se.
S.O.R.K

Skriv svar