Hejsan, jag visste itne vart jag skulle posta det här men konvertering verkade passa bra.
Det här är en Fantasy fråga men rör väl alla metallfigurerer generellt. Det jag undrar är hur ni brukar laga era metall figurer om dom går sönder? Det problem jag har är att en metall-tapp har gått av på en Stegadon från en kille över blocket.se. Det går fortfarande att limma på delen, som är ett räcke för övrigt. Men jag undrar om ni har nå tips?
Jag har sett på youtube videos att folk använder mycket "Putts" & "Green stuff", är det vår typ av modelleringslera som man kan köpa på hobbyaffären?
Eller är det dags att köpa lite gjutformar och börja karva och gjuta en ny tapp? Det handlar om en 2 mm glipa som jag stör mig på, men som inte kommer synas.
tack på förhand!
-Basse
[Hjälp Sökes]Reparera Metall figurer
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: [Hjälp Sökes]Reparera Metall figurer
Det låter som något man kan ffylla igen med Liquid Greenstuff 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Trögers förslag låter som en vettig lösning.
Om du verkligen vill ha ett explicit "såhär skulle jag göra" vore det bra om du kunde posta en bild på problemet,
det är svårt att veta vilken diameter "tappen" har eller hur brottytan ser ut.
Om du verkligen vill ha ett explicit "såhär skulle jag göra" vore det bra om du kunde posta en bild på problemet,
det är svårt att veta vilken diameter "tappen" har eller hur brottytan ser ut.
- speedfreek
Oavsett vad problemet är så tror jag aldrig på Liquid Greensuff (tunnt spakel) som en lösning.
Greenstuff (epoxilera som härdar av sig själv) eller pinning (att borra i armering av ståltråd) är bättre lösningar om man är ute efter att det skall ge stöd/styrka åt en fog.
Liquid greenstuff är bara för att visuellt täppa igen små glipor.
Greenstuff (epoxilera som härdar av sig själv) eller pinning (att borra i armering av ståltråd) är bättre lösningar om man är ute efter att det skall ge stöd/styrka åt en fog.
Liquid greenstuff är bara för att visuellt täppa igen små glipor.
jag satt och pula och meka lite. tillslut så lessna jag och kollade upp på nätet vilken Stegadon jag har:

vad jag har kommit fram till så är det ett räcke som är en Bitz han köpt separat. Jag kan inte säga att det är fel bitz men den passar inte som den ska.
han har även fimpat hans svans. Jag skulle ta en bild men min kamera är trasig. Trökigt men jag ska skicka tillbaka Steggisen och be om pengarna tillbaka och leta efter en ny.

vad jag har kommit fram till så är det ett räcke som är en Bitz han köpt separat. Jag kan inte säga att det är fel bitz men den passar inte som den ska.
han har även fimpat hans svans. Jag skulle ta en bild men min kamera är trasig. Trökigt men jag ska skicka tillbaka Steggisen och be om pengarna tillbaka och leta efter en ny.
- speedfreek
[Hjälp Sökes]Reparera Metall figurer
Jag har exakt en sån som fortfarande är inplastad.
Kostar dig 70% av vad den nuvarande Stegadonen kostar hos GW plus ev frakt från Gbg.
Kostar dig 70% av vad den nuvarande Stegadonen kostar hos GW plus ev frakt från Gbg.
Det låter lockande! Jag ska se om jag kan returnerna min först bara, så sitt på den ett tag tillspeedfreek skrev:Jag har exakt en sån som fortfarande är inplastad.