Custodian Guards modelleringstankar

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Custodian Guards modelleringstankar

Inlägg av Katarsis »

@katzenjammer: Tack, jag gillar estetiken i stort men de är lite för religiösa fanatiker för min del. Dessutom letar jag helst efter ett alternativ i plast.

@speedfreek: Justdet, det gjorde han ju! Skall spana runt lite mer och kolla om jag hittar något annat jag gillar. Annars kan man ju göra lite modifikationer och sätta sin personliga prägel på det.

@bolterochkniv: Funderade på det men tyvärr betyder "en massa" i detta fallet 20st.

Men det lutar nog åt IG ändå. Typ en Command Squad, en Platoon och sedan krydda med Advistors, Priests och Techpriests. Insåg att det ändå finns en del variation inom en Platoon i alla fall. Även om det inte är så bra kan man ju spela med Special- och Heavy Weapon Squads.

Allieringsstyrkan skulle kunna se ut något i stil med:
Company Command Squad med Flagga, Astropat och lite plasma/melta
Ministorum Priest
Platoon Command Squad med plasma/melta
2x Infantry Squads med typ Flamers (kanske blobba med Commissar?)
Special Weapon Squad (med Demolition Charge kanske)
Heavy Weapon Squad med Mortars
Conscripts (om jag kommer på något bra sätt att modellera killarna så att de ser ännu svagare ut)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag har alltid varit sugen på att bygga människor med armarna från skinks...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ben från HE-bågskytt, överkropp från Hellions eller skogsalver och armar från skinks.
Typ.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Custodian Guards modelleringstankar

Inlägg av Katarsis »

Tack för alla förslag, grabbar! Har nog kommit fram till att det blir IG som skall allieras in även om det känns lite standard så kan man inte riktigt tacka nej till att man kan så in så mycket gubbar på bara ett HQ- och ett Troop-choice.

Vad gäller modelleringen utav dem så har jag kommit fram till att jag skall försöka göra dem lite liknande Empire Warrior Priests. Typ en robe för benen och kanske armarna, en full-plate-torso och kanske en huva över huvudet. Sedan, ju högre upp i rankerna man kommer så får man lite pimpigare rustning, lite nyare robe (tänkte nog använda mig av Flagellantben till de vanliga gubbarna) och lite mer utsmyckningar generellt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar