IG med SW tema

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Bahoola

Re: IG med SW tema

Inlägg av Bahoola »

Var inne och kollade på Core enheter till warriors of Chaos och hittade dessa Marauders of Chaos.
ChaosMaraudersMain.jpg
(147.6 KiB) Nerladdad 257 gånger
Lite Jungle Fighters med Marauders som bas till gubben blir det för mycket? En annan tanke som slog mig, hur pass stora är Marauders i jämförelse med Catachan Jungle Fighter.

*edit*
Och ju mer jag kollar på det så ser jag att det för lite örnar och förmycket chaos symboler, som kan var svåra att få dän.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Bahoola skrev:Hittar inga bilder eller något på hur Nordian Berserkers ser ut. Eller var man kan köpa sådant.

Men däremot hittade jag dessa stämningsfulla bilder.
[BILD]
Något i denna stilen vore as ballt, men jag kan inte avgöra av det är för Bitz han/hon har använt. Känns som om det vore någon form av Fantasy Chaos och IGs Cadian Shock Troops.
Jag skulle tro att bitzen är ungefär så här:
- Ben och överkropp från Cadians
- Armar från Chaos Marauders eller möjligen marauder horsemen
- Huvud från Marauder horsemen
- Ryggsäck från en gammal IG Missionary/preacher
- Lådan han bär på har jag för mig kommer från Venerable dread-boxen

Cadians blandat med Marauders eller Marauder horsemen tror jag är en bra början. Sen kan du lägga till lite vargpälsar och småbitz från SW-sprues.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Armar och huvud är Marauder Horsemen.

Edit: De är lite nyare och har lite smäckrare muskler och inte riktigt lika biffiga som de Catachan-liknande, äldre, Maraudersarna. Skall du ändå ha huvudena från Horsemen så är armarna snyggare än de till vanliga Marauders, IMO.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ja, horsemen är bättre gjorda än vanliga
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det finns en anledning till att Marauder horsemen kommer med 17 huvuden till fem modeller. Den boxen är lika mycket en fix till de gamla och rätt fula marauder-modellerna.

Bahoola

Inlägg av Bahoola »

ni verkar ju ha kolla på denna lådan. är den värd 220:- eller är det bättre att köpa bittzen?

Vad mer kan man använda sig av i lådan? vad heter dom där ryttar snubbarna som IG har

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Dom heter rough riders!
Flesh is a design fault

Skriv svar