Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av Tjarls »

Shadowgames kommer att arrangeras för andra året i rad! Det blir precis som förra året tredje helgen i Oktober, den 19e till 20e oktober.

Detta år kommer vara väldigt snarlikt förra året utan några större förändringar. Det vi tittat på som kommer att ses över är:

*Codexspecifika terrängregler försvinner - Utvärderingen och mycket annat visade att detta inte var rätt. Reglerna från GW är alldeles för obalanserade för att användas.

*Nya terrängbitar - Vi kommer arbeta för att skapa mer och framförallt lite mer varierad terräng. Det kommer inte komma alldeles för många nya då vi mer eller mindre är trötta fortfarande från förra året när vi skapade allt på 6 månader, huvudsakligen 2 personer. Här är ni välkomna att komma in med mer tips och som det nämndes i den gamla tråden är ni välkomna till vår lokal för att hjälpa oss utvärdera.

*Info - Vi siktar på att komma ut med färdiga regler och tydlig information om hur scenarion fungerar under juli månad.

*Anmälan - Anmälan och betalning kommer iår ske via den Crowdfundingportal som Sverok kommer lansera i September. Detta kommer innebära ett kort och intensivt anmälningsfönster på 1 månad. Om man vill får man gärna visa intresse i tråden som vanligt :)

*Lokalen - Vi kommer vara i samma lokal.

*Sovsal - Förra året användes inte sovsalen av särskilt många, och kostnaden var hög i relation till hur mycket den användes. Iår kommer vi med största sannolikhet ha sovsal i samma byggnad. De som driver den för närvarande har gjort iordning duschutrymme i källaren vilket möjliggör detta.

*Scenarion - Vi kommer att kika närmare på utvärderingen för att skruva till scenarion ännu ett snäpp för att bli bättre, tydligare och roligare.

*Kiosken - Vi kommer ha fortsatt välfylld kiosk och som vanligt får ni inkomma med förslag på saker som ni vill se där!

*Mat till lokalen - Även iår kommer vi erbjuda mat i lokalen, enda skillnaden iår blir nog att det kommer lagas i huset. Fortfarande av ett företag som sysslar med mat dock. Vi kommer inte ge oss på att försöka laga något själva, för det kan vi inte.


Vi kommer säkert jobba med någon typ av andra förändringar likväl, bara det att jag glömt dem. Men i mångt och mycket kommer årets turnering likna förra årets. Trevligt spel med kompetativ inriktning.

Varmt välkomna :)

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 2013 26-27 Oktober

Inlägg av Tjarls »

Jag råkade klumpa mig lite, skulle någon moderator kunna ändra titeln till "Shadowgames 2013 19-20 Oktober"

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av the godfather »

ort?
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av eldrak »

Tjarls skrev:*Anmälan - Anmälan och betalning kommer iår ske via den Crowdfundingportal som Sverok kommer lansera i September. Detta kommer innebära ett kort och intensivt anmälningsfönster på 1 månad. Om man vill får man gärna visa intresse i tråden som vanligt :)
Att lita på sveroks weblösningar och tidsplaner känns riskabelt, men vad vet jag den kanske blir awesome (och det är ju inget stort problem om man måste ändra till the old fashioned way).

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Sv: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av DarkMessiah »

Intresse anmält! Kommer! Givf!

Fredrik Sjöberg
Senast redigerad av 1 DarkMessiah, redigerad totalt 11 gånger.

gobba
Inlägg: 61
Blev medlem: 13 apr 2013, 17:48

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av gobba »

Jag kommer, kunde inte passat mig bättre med turning i lilla byn :)
David lindberg

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av Flogger »

the godfather skrev:ort?
Ja tack, ort?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av kelaino »

Hallstahammar var det senast, så iom att det är samma lokal bör det vara där igen (om inte lokalen flyttat på sig :D).

Jag är helt klart intresserad, var riktigt skoj senast.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av troligt »

Jag kommer!

// Daniel (Edit: Daniel Adamsson)
Senast redigerad av 1 troligt, redigerad totalt 15 gånger.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Shadowgames 2013 19-20 Oktober

Inlägg av Desertlord »

Jag kommer

Fredrik Eriksson
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Skriv svar