Shadowgames 19-21 okt

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Goddagens,

En ny warhammerturnering
kommer att äga rum iår.
Vi har valt att kalla den för Shadowgames. 40 platser för 40 k och
40 platser för fantasy kommer det att finnas.

Helgen att boka in är 20-21 oktober!

http://shadowgames.shadowplayers.se/ för mer info. Jag svarar även
gärna på frågor via mail.


Projektet Shadowgames har finansierats vi eumedel. (http://www.leadernorramalarstranden.se)

Jag ska försöka komma ihåg att gå in på forumet så ofta som möjligt men on det uppstår frågetecken maila mig gärna på tjarls@shadowplayers.se
http://www.shadowplayers.se
http://www.hallstahammar.nu/Shadowplaye ... sforening/

Regelhäfte, final draft: http://www.scribd.com/doc/108962096/Sha ... inal-Draft

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lista på hittills anmälda. Anmälan sker på http://shadowgames.shadowplayers.se klicka på fliken "Anmälan"
Grönmarkerad är lika med betalt och klart. Gulmarkerad är anmäld och inte betald.

1. Daniel Adamsson
2. Daniel Svensson
3. Patrik Andersson
4. Robin Kinnunen
5. Linus Widner
6. Clara Jacobsson
7. Johan Halvarsson
8. Melker Gren
9. Olov Winroth
10. Tobias Rundström
11. Staffan Thorén
12. Henrik Lampén
13. Mathias Lamu
14. Jouni Stålhage
15. Karl Allander
16. Fredrik Sjöberg
17. Christoffer Högberg
18. Mikael Ek
19. Marcus Allard
20. Johan Sundin
21. Fredrik Eriksson
22. Joakim Blom
23. Jesper Unander-Scharin
24. Mattias Englund



Här är listan på alla som har skickat in listor. Röd har inte skickat, grön är klar.

1. Daniel Adamsson
2. Daniel Svensson
3. Patrik Andersson
4. Robin Kinnunen
5. Linus Widner
6. Clara Jacobsson
7. Johan Halvarsson
8. Melker Gren
9. Olov Winroth
10. Tobias Rundström
11. Staffan Thorén
12. Henrik Lampén
13. Mathias Lamu
14. Jouni Stålhage
15. Karl Allander
16. Fredrik Sjöberg
17. Christoffer Högberg
18. Mikael Ek
19. Marcus Allard
20. Johan Sundin
21. Fredrik Eriksson
22. Joakim Blom
23. Jesper Unander-Scharin
24. Mattias Englund
Senast redigerad av 65 Tjarls, redigerad totalt 27 gång.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Seregon »

Jag gissar, baserat på hemsideadressen, att eventet kommer att huseras i Hallstahammar. Är det en korrekt gissning?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Gissningen är helt korrekt. Det står även på eventets hemsida under allmän info/hitta hit.

Lokalen i sig tror vi kommer fingera helt underbart då det är duktigt högt i tak och det finns gott om rymd runt själva ytan där spelborden ska stå. Det går också enkelt att dra på ett korsdrag som sveper genom allt. Utanför finns det gott om parkeringar om man vill komma med bil (gratis) och vill man utnyttja sveroks nya tågrabatter skulle jag gissa på att det tar ca 10-15 minuter att gå från stationen. Allt beroende på tidigare atletisk förmåga.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Neth_Oni »

öj, en turnering som bara tar mig strax under 2h att åka till. Det ska jag definitivt försöka vara med på, synd att det är så väldigt långt kvar bara :P

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Trevligt att höra!

Vi har hållit på med projektet sen i mars 2011 ^^ anledningen till att vi satte det så långt in i framtiden var för att räkna med långa handläggningstider från LEADERkontoret. (Hela projektet är Eufinasierat :)

Och sen behövde vi förutom en massa pengar massor med tid också. Då vi som liten förening (20 medlemmar, 10 warhammeraktiva) bara hade tre spelbord och terräng för dessa. Vi hade utan tvekan underskattat den tid som krävs för att fylla 37 (20 fantasy också) bord med ny terräng men sliter på som djur för att vi ska hinna bli klara.

Däremot har vi iom att vi bygger allt från grunden kunna temabasera borden väldigt kraftigt. Det kommer finnas bord för varje ras! Kanske inte alla olika spacemarinechapters men iaf så många som vi bara kan komma på kreativa ideer för.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Det här låter enormt intressant, jag vill vara med!

...Fast jag fattar inte riktigt vad du menar med att det är stressigt med terrängtillverkningen... vi snackar ju Oktober??? Nåja, jag blir hursomhellst lycklig varje gång jag hör att det byggs 40k bord i vårt land.

Riktigt snygg webbsida har ni också!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Du är välkommen :)

Stressigt och stressigt. Vi är två personer som är riktigt aktiva och kanske 5 personer till totalt som bygger. Och när 6*20 fantasybitar) plus 8*20 (40kbitar) ska byggas landar vi runt 300 bitar terräng. Med våra kunskaper och ambitionsnivåer så tar varje bit sin lilla tid. Men vi närmar oss att vara klara med fantasy så vi borde landa i hamn utan problem.

(Det är alltid bäst att känna sig stressad så vet mat att man blir klar;)

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Bronson »

Låter väldigt intressant!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Skulliz »

Låter sjukt intressant! Inte så långt bort heller :)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Serpent »

Hmmm... Sugen, men allt beror ju på var man jobbar just då. :)

Finns det redan nu tankar runt hur många poäng och hur många slag det blir i 40K? :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar