Shadowgames 19-21 okt

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

tomhagen
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 aug 2012, 21:01

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av tomhagen »

Hej,
Jag måste tyvärr avanmäla mig på grund av sjukdom.
Hoppas alla får en trevlig turnering!

Med vänlig hälsning,
Marcus Allard

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Clara skrev:Jag läste det där..
Beklagar fylleposten (på en onsdag!) jag blev rätt paff när jag skulle boka hotellet och möttes av värsta Moulin Rougebilden.

Nu har jag testat armén, tog tre rundor innan jag lyckades göra någon som helst skada på min motståndare. Perfekt, då vet jag att jag kan spara tid genom att hoppa över skuttefasen, det är bara bortkastad tid, det mest effektiva är alltid att springa och gömma sig! =)

Vi spelade "guldmyntsmissionet", var en del oklarheter över hur man faktiskt får förflytta sig. Kan man gå mer än 6" rundan man plockar upp myntet? ,dvs kan en bikesquad åka 12" och plocka på sig myntet?
Får samma bikesquad sedan turboboosta förutsatt att den avslutar sin förflyttning inom 6" från sin startposition? Eller 6" från den plats myntet plockades upp? Det känns ganska fel...

Skulle man inte kunna säga att man inte får flytta sig mer än 6" i en movementfas i vilken antingen plockar upp eller bär på ett mynt. Man borde väl heller inte få flat-outa eller turboboosta med myntet i sin ägo? Kanske inte heller springa?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Med myntet i ägo kan du aldrig röra dig mer än 6" från den position där du lyfte upp det. Du kan aldrig röra dig mer än 6" med myntet i din ägo. Förutom om du assaultar.

Vill du trots detta röra dig mer än 6" så släpps myntet direkt och sedan rör man sig.

Behövs vidare förtydlingar?
Senast redigerad av 1 Tjarls, redigerad totalt 18 gånger.

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Desertlord »

Halvar skrev:ingen mer än mig som har målarpanik?
jag har 2 tyrant guards att konvertera till, en trygon att piffa till, ett swarmlordhuvud att fixa och bygga någon slags twin linked devourer x2 till flyranten, sen ska trygon, swarmlord, tyrant guards, tervifexens crushing claws, flyrantens vingar + vapen målas, och det är bara om jag inte glömt något.
och just det, jag lär hitta min andra trygons huvud...
och sen baser till på det.
Jo då men blev klar precis nu

Kommit fram till att bästa sättet att komma igång med målning är att alltid anmäla en lista som innehåller figurer som inte är målade.

Samma sak den här gången..
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

I övrigt:


Avtal träffat med en lokal resturang. Det kommer att finnas möjlighet att beställa mat för "hemkörning".

Beställningar ska läggas och betalas i kiosken innan 10.30 på lördag. Man får gärna beställa båda dagarna på en gång

Kostnad 65 kr

Två alternativ per dag

Lördag:
Hemlagad pannbiff med brunsås & potatis
Fiskfilé i dragonsås med potatis

Söndag
Panerad rödspätta med remouladsås & potatis
Kassler & broccoligratäng med potatis

Detta kan ses som ett alternativ, i övrigt finns det pizzerior, en kinakrog samt salladsbaren på ica.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Tjarls skrev: Behövs vidare förtydlingar?
Nä, det där borde nog räcka, tack!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Olov »

ca. 60 Guardsmen och en Vendetta. Jag vet vad jag gör imorgon i alla fall..

Challenge Accepted!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Serpent »

Olov skrev:ca. 60 Guardsmen och en Vendetta. Jag vet vad jag gör imorgon i alla fall..

Challenge Accepted!
Heja, heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av kelaino »

Tjarls skrev:http://www.vastmanland.tv/

Vi var med på tv idag ^^ Ca 5:50 in i klippet
Mäktig musik och allt :)

I sann "its not the size that counts..."-anda har jag gjort en ny, mindre, bas till min defiler och limmade på hennom nyss, därmed är jag färdigmålad :). Nu kan han, för övrigt, gå på bordet om han kommer från reserven...
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Kul att höra med alla målningar som går vägen!

På tal om vägen, om 5 minuter plockar walle upp mig och så åker vi och sätter upp lite vägskyltar.

Skylt låter nästan som sylt, och sylt köper man för pengar. På tal om pengar kan det vara bra att ha med sig massor av kontanter. Dels för maten man kan beställa genom oss och dels för allt godis vi har köpt. (Tillräckligt för att göra en mindre förskoleklass sockerhög för resten av året)

På tal om året, som innehåller dagar, så börjar dagarna ta slut. Dvs, det är turneringsdags. Jag hoppas ni är lika taggade som vi är. Vi börjar bära och ställa upp vid 11. Som tidigare nämnt. Om någon kommer idag så får man gärna slå en pling till mig på 0704015917 så att ni kommer rätt.

Och på tal om rätt, så är min humor rätt så lam om morgnarna när jag knappt kan hålla ögonen öppna. Så jag ber om ursäkt för alla ofantligt torra övergångar.

Skriv svar