Shadowgames 19-21 okt

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Vi kommer vara på plats från 11 på förmiddagen och räknar med att vara kvar till det är klart.

Den som vill är givetvis välkommen när som helst på fredagen :) Sovsalarna öppnar när det kommer folk och jag har ingen satt tid för sista ankomst :) Jag har nyckel och jour helt enkelt, men helst ser jag att dolk dyker upp innan 23. Å andra sidan kan folk inifrån släppa in folk om det är någon som kommer senare.

Om man är på väg och undrar "Var *** ska jag ta vägen, jag är en stackars förvirrad nörd i ett främmande samhälle" så ringer man mig på 0704015917. Min lugnande röst kommer leda er till ert mål och se till att ni blir väl omhändertagna :)

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av kraftman »

Jag undrar hur ni tänkt er att vissa Warlord traits ska fungera i turneringen ?

Jag tänker på:
Legendary fighter som ger +1 VP för slaktade fiendekaraktärer.

Om dom inte gäller, ska man då få slå om på tabellen om man får en sådan ?

Och vad som räknas som objectives (för warlord traits) ? Gäller det alla objektiv som ger pulser ? bara dom som är stationära eller även guldmynt?

Vissa traits ger ju ibland en bonus inom 3" från ett objektiv...

Det kan ju annars hända att ganska många traits blir värdelösa pga turneringens poängsystem...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Tjarls skrev: Min lugnande röst kommer leda er till ert mål och se till att ni blir väl omhändertagna :)
Oh-ohh... :shock:

Welcome to the Hotel Hallstahammar,
such a lovely place, such a lovely face
...
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the Tjarls man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

kraftman skrev:Jag undrar hur ni tänkt er att vissa Warlord traits ska fungera i turneringen ?

Jag tänker på:
Legendary fighter som ger +1 VP för slaktade fiendekaraktärer.

Om dom inte gäller, ska man då få slå om på tabellen om man får en sådan ?

Och vad som räknas som objectives (för warlord traits) ? Gäller det alla objektiv som ger pulser ? bara dom som är stationära eller även guldmynt?

Vissa traits ger ju ibland en bonus inom 3" från ett objektiv...

Det kan ju annars hända att ganska många traits blir värdelösa pga turneringens poängsystem...
har vidarebefordrat detta till regelgösta så återkommer jag när jag fått svar :)
Gonka Koff skrev:
Tjarls skrev: Min lugnande röst kommer leda er till ert mål och se till att ni blir väl omhändertagna :)
Oh-ohh... :shock:

Welcome to the Hotel Hallstahammar,
such a lovely place, such a lovely face
...
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
"Relax, " said the Tjarls man,
"We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "
Det där är milt jämfört med vad som händer här: http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=5266

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av DarkMessiah »

Öl lär ju behövas på lördagskvällen om jag ens överlever dit..

Tror min rygg kommer ta livet av mig innan dess :'(
Panikmålat varje kväll nu för att kanske eventuellt möjligtvis hinna färdigt... nästan...

Givf öl!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Blom »

DarkMessiah skrev:Öl lär ju behövas på lördagskvällen om jag ens överlever dit..

Tror min rygg kommer ta livet av mig innan dess :'(
Panikmålat varje kväll nu för att kanske eventuellt möjligtvis hinna färdigt... nästan...

Givf öl!
Vi gammla turnerings rävar behöver alltid en Öl* efter en tuneringslördag. Bara att hänga på ;)

*Eller snarare kvinnligare alkohol haltig dryck
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

kraftman skrev:Jag undrar hur ni tänkt er att vissa Warlord traits ska fungera i turneringen ?

Jag tänker på:
Legendary fighter som ger +1 VP för slaktade fiendekaraktärer.

Om dom inte gäller, ska man då få slå om på tabellen om man får en sådan ?

Och vad som räknas som objectives (för warlord traits) ? Gäller det alla objektiv som ger pulser ? bara dom som är stationära eller även guldmynt?

Vissa traits ger ju ibland en bonus inom 3" från ett objektiv...

Det kan ju annars hända att ganska många traits blir värdelösa pga turneringens poängsystem...
Legendary fighter slås alltid om. I missions 2 samt 3 slås Immovable object samt Target priority om. I mission 5 så räknas mynten som objektiv

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Hahaha!!
Det är ju själva fan att det krävs en stockholmare för att fixa lite street cred till sällskapet. Vad försiggår på Hallstahammars Brukshotell på lördag?... hellre där än Berlin, Sthlm eller New Orleans ;) ;) ;)
(hoppas Clara inte läser det här... åsså var det det där med GoGender... Bää!! Jag kommer fan aldrig bli sådär pk som man ska va! :oops: )
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Tjarls
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 jan 2012, 22:49

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Tjarls »

Om man ska tro fantasygänget så blir det allmän öldrickning och skryt/bortförkalringar av dagens event ^^

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Gonka Koff »

Det var väl det här som jag tyckte såg rätt passande ut att sammanfalla med en nördhelg:
burlesque.png
burlesque.png (718.03 KiB) Visad 1549 gånger
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar