WettCon 2015 - Ris och Ros

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av Flogger »

Alright, nu är det över. Ge oss vad vi tål!


Tankar som jag har haft där jag varit sämstast:

- Glömde informera er om att tactical objectives var annorlunda vid samlingen och vi fick ta det uppe på scenen. Förlåt för detta, vet att det ledde till en del förvirring.

- Var rätt dålig (läs: sämst) på att ropa ut 1 timme kvar och 15min kvar. Finns ingen förklaring för detta egentligen förutom att jag är glömsk och tankspridd. Satte till och med alarm på telefonen men glömde det ändå.

Dessa saker kommer inte förhoppningsvis inte ske igen under våra turneringar.


Tack så mycket för att ni kom hit och lekte och störst tack till MC som skötte lottningen från Varberg, du är en pärla! :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av refabricated »

Kul som alltid, ni iJönköping är bland de bästa i landet på att arra.

Ros:
- Snygg funktionell terräng. Det märks att ni lagt ned tid och jobb på denna. Inga bitar känns fulsnickrade eller irrelevanta(ingen inverkan på matcher). Terrängen är inte sliten utan allt känns frächt. Att ni också lägger ut lappar med hur borden skall se ut är super! Så lätt att återställa efter målningsuppställningar, brickor, mm.
- Dreadlocks som inte når ned till röven... :D
- Priser, tycker det är roligare med Best overall, general, sportsman och målning. Då blir det mer fokus på hobby. Stora bucklan till overall, liten buckla och ranking till general osv.
- Edit MAAATEN!

Ris:
- Tidsrapporter, hade hjälpt om man fått notifieringar om tiden. Inte helt ok att komma springande och ropa "inga fler rundor för 10 minuter sedan". :) Skaffa en fet väggklocka som ni hänger upp på en stege eller ngt, inför varje match så informerar ni TYDLIGT när matchen är slut och så är det upp till var-och-en. Bästa är kanske att vid denna klocka hänga ett pappersark där det med STORA bokstäver står vid vilken tid matchen är slut.
- ETC:s dumma regler. Inte ert fel, men faaaeeen...
- Flera pokaler till samma person, det är roligare om fler människor kommer hem med priser.

Hedersomnämnande till Mikael Ek.
Han gick obesegrad genom turneringen, är jävligt trevlig och målar riktigt fint. Han borde imo vunnit 'Best overall'.
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 1 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av Allain »

Jag hade superkul och det verkade som de flesta andra hade det också!

Ros:
- Superbra terräng, det var ett nöje att spela på borden. Terränghäftet var toppen också!
- ETC-format, även med de brister som finns är det skoj att få spela med det formatet
- Maten, arrangemanget och allt omkring. Det gick väldigt smidigt.

Ris:
- Tidrapporteringen som har nämnts.
- Tycker att tre timmar är lite väl tight. En extra kvart hade gjort mycket.
- Inte arrangörsrelaterat, men att folk inte har läst ETC-häftet och inte har koll på vilka regler som gäller avseende missions, TO:s etc (inkl. spelare i ETC-laget... :P)

Men som sagt, en toppenturnering!
refabricated skrev:Hedersomnämnande till Mikael Ek.
Han gick obesegrad genom turneringen, är jävligt trevlig och målar riktigt fint. Han borde imo vunnit 'Best overall'.
Tackar allra ödmjukast för de fina orden. :oops:
Mikael Ek

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av Nurgle »

Stort tack för helgen!

Min återkoppling är ur perspektivet att detta var min första turnering, så kan vara värt att ha i beaktande. Jag har dock en hel del erfarenhet från arrangemang och event från andra sammanhang.

Ros:

+ Maten var fantastiskt bra. Papptallriken sänkte förväntningarna så det blev en riktigt bra upplevelse, speciellt med lammet. Mums!
+ Bra service/kundfokus från serveringspersonalen. Backning på middagen för 40:- är mer än lovligt prisvärt.
+ Bra "set" - allt kändes nästintill helt sömlöst, välplanerat och arrangerat med hjärta, hjärna och omsorg om deltagarna.
+ Hotellrabatt - riktigt grymt mervärde.
+ Terrängen. Jag lovade att ge beröm till Conny (vill jag minnas?) för detta, så nu gör jag det. Conny - du är grym! Jag spanade direkt in in ruinen på mittenbordet med avställningsplatsoch Necronsbordet - och fick spela mina sista två matcher på dessa. Ren lycka :)
+ Tiden kvar på match känns som att det gick ändå rätt bra att hålla koll på själv. Men det är klart, om man har en förmåga att bli uppslukad så kan det kanske behövas , om inte annat som en reminder för att speeda på.
+ En riktigt skön och öppen stämning. Riktigt härligt. Nånstans fanns väl en liten oro för att hamna lite utanför som nykomling. Det fick stryka på foten rejält.
+ Spelarna. En hel del bra motstånd, vilket är enormt utvecklande. Superkul!
+ Scenen och utsikten.
+ Bra pris och mycket värde för pengarna.
+ Kul med lite extramys, som tävlingen efter middagen i lördags. Tyvärr fick vi inga svar i vårt lag, vilket vi skyller på mutebesvärjelsen grannbordet la på oss.
+ Flogger. En härlig karaktär som får sammanhanget att lyfta det där lilla extra.
Kan lägga till mycket mer, men det är mer utifrån min personliga upplevelse kring bra ressällskap, mina matcher etc så det lämnar vi därhän.

Ris (Eller tänkbara förbättringar för perfektionisten, vilket inte finns i 40k va?):
En liten extra avställningskant som något av borden hade, skulle vara fullkomligt suveränt.

Om nån har en projektor kan man ju dra upp lite 40k-bilder, poängställning, kommande matchningslistan och klocka på nån vägg. Möjligt att lokalen är lite för ljus.

Att det var så roligt att jag snart vill åka igen på turnering. Det är ett ris, eftersom tiden är en utmaning ;)

EDIT: att jag inte hade koll på ETC TO som nämns ovan. Lovar bättring där. Nästa gång har jag egna ETC-kort med.

För de som är mer erfarna finns det kanske saker kopplade till upplägg, lottning etc som kan bli bättre men det har jag för lite turneringserfarenhet för att ha några åsikter om. Jag tyckte det fungerade bra.

Jag är helnöjd!
Så - återigen - stort tack till alla inblandade som bidrog!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av Kaptenen »

Terrängen får mycket plus, kul!
Finns det bilder från helgen?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: WettCon 2015 - Ris och Ros

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:Terrängen får mycket plus, kul!
Finns det bilder från helgen?
Skickar länk till de bilder jag tog.

Skriv svar