Pre SM2

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Pre SM2

Inlägg av refabricated »

Ska som sagt på danskt etc-kval.

Är det meningen att man bara skall kunna få max 13vp i första missionet(19-1)? Känns som att ni missat 5p killpoints eller ngt då de andra missionsen maxar på 18.

Har inget emot modellen av missions ni valt. Men personligen tycker jag det är rätt trist att bara "spring och håll den eller den". I synnerhet när jag bara kan klara 1 i rundan. Kul när man inte helt osannolikt drar 2-3 secure x + ngt skitsvårt(challenge r1 eller w/e).
I en del lägen kommer det bli så att man bara kan kirra 0-1 mission per runda oavsett vad man gör. Detta kan och kommer troligen skilja rätt mkt från bord till bord, anledningen till att man har ett mission-pack är att alla skall spela under samma förutsättningar, med hela leken är risken för obalanser i missions mellan borden stor(iaf bra mkt större än vad en reducerad lek erbjuder).

Kan vi inte lika gärna lotta ut lite poäng slumpmässigt inför varje match?
På samma sätt som att alla kan dra rätt mission kan det vara deras namn som kommer upp på lappen om bonuspoäng.

Skämt åsido, jag gillar maelstrom. Men enda sättet att gör dem bra i turnerings sammanhang(enligt mig) är att ge alla chansen att lösa alla missions. Detta hinner man inte med om hela leken används och man bara kan titta på ~15 missions på en match(om man drar 3 nya varje turn). Med 18korts leken så hinner de flesta tröska igenom de flesta korten och de flesta har fått chansen att lösa dem någon gång under matchen.
Man får in random-elementet i NÄR man skall lösa sagda mission(vilket jag tycker är den bra biten med maelstrom), men man slipper toumbola-dragningen om du skall dra bra eller dåliga missions(vilket är den delen av maelstrom som suger).
Det är aldrig kul att torska turneringsmatcher på att man drar fel kort(det händer) och det borde inte heller tillåtas av missions. Eller iaf så borde det förebyggas i största möjliga mån.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

SamuelB
Inlägg: 470
Blev medlem: 16 mar 2012, 10:37
Ort: Jönköping

Re: Pre SM2

Inlägg av SamuelB »

Är det meningen att man bara skall kunna få max 13vp i första missionet(19-1)? Känns som att ni missat 5p killpoints eller ngt då de andra missionsen maxar på 18.

2-6 1vp var (5vp)
Timed objective 5vp
tactical objective 5vp
Secondary 3vp

Jag får iallafall ihop detta till 18.

Som Hylander sa, detta är en het potatis med många viljor. Vi tar och diskuterar angående TO/SO på TTT istället.

PS.
Det är väl dumt att åka till Danmark Olof *host* landsförädare *host* :wub:
DS.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Pre SM2

Inlägg av DHettNeck »

SamuelB skrev:PS.
Det är väl dumt att åka till Danmark Olof *host* landsförädare *host* :wub:
DS.
Hur kan han vara landsförrädare när han redanbor i danmark ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Pre SM2

Inlägg av thismeanswarmate »

Jag och Kalle har fått lite förhinder och måste tyvärr banga, men vi ses på SM istället!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Kosh
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 maj 2013, 14:55

Re: Pre SM2

Inlägg av Kosh »

Bara för att Kalle och Johannes bangar som de veka stockholmare de är så måste Kosh vara med istället.
Kosh Vinner
Tydligen Sveriges näst trevligaste 40kspelare

Du_Rietz
Inlägg: 17
Blev medlem: 20 mar 2013, 22:46

Re: Pre SM2

Inlägg av Du_Rietz »

Måste tyvärr lämna återbud. :(

Snäckan
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 jun 2013, 08:25

Re: Pre SM2

Inlägg av Snäckan »

Jag och Tobbe kommer (och Krigsman, men han vågar inte spela och har istället lovat att göra batreps :p)

Själv har jag slitit hela veckan med att måla. Man vill ju inte komma med något som är sämre målat än all den fina terräng ni byggt, helt sjukt produktivt av er grabbar!

Lycka till imorgon!

ps. (Behöver vi skicka in några listor, eller räcker det med att komma med den på plats?)

/Snäckan

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Pre SM2

Inlägg av Flogger »

Det räcker att komma med dem på plats snäckan :)

Hoppas jag får revansch mot dig nu!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Pre SM2

Inlägg av Desertlord »

Lista packad och klockan satt på larm

Imorrn blir det spela av
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Ozzit
Inlägg: 38
Blev medlem: 29 okt 2012, 19:37

Re: Pre SM2

Inlägg av Ozzit »

Måste tyvärr avanmäla mig pga sjukdom

//Oscar Ljungkvist

Skriv svar