Ris och Ros GoB Open!

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Flogger »

Ni vet vad som gäller. Ge oss vad vi tål! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Jörgen »

Så jävla underbar turnering! Här ska bara ges ROS!
Superbra terräng, super trevligt folk, bra lokal så det finns inget jag kan klaga på.
Det är Jönköping man åker till om man vill ha en kanon helg! :D :wub:

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Kaptenen »

Jag var inte ens där, men det var kul att så mycket bilder och info löpande gick att se här och på Twitter!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av LillePer »

Toppenturnering! Bra terräng och missions. Mysigt med kaffe och toppen matcher med trevliga spelare, tack för att ni stod ut med fuskdemoner...

P.S har ni hittat ett par svarta skinhandskar?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Zurken »

Grymt bra och trevlig turnering, synd att jag var så trött bara. Bästa terrängen jag varit med om, bra och genomtänkta missions och massor av trevliga spelare. Föredrar personligen ett mjukare klimat men det är ju mest en smak sak.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Papa D »

Grymt!

Ros - i princip allt
Ris -
Leathal terrain
Knepiga husregler

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av daskad »

Det enda jag skulle föreslå som ändring är att man inte auto-dör på scatter in i leathal utan endast en misshap. Annars tycker jag att det var en riktigt nice turnering :) Bra arrat pajkar
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av LillePer »

Lite mer på Papas spår för att det ska bli bättre nästa gång ;)

Jag kan köpa lethal terrain med denna modfikationen: Endast flyers(fordon) kan stå på dem, men vanlig mishap tabell för deep strike.

Skippa husen för de spelar ändå ingen med.

Men terrängdefinering är grymt!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av refabricated »

LillePer skrev:... tack för att ni stod ut med fuskdemoner...
Så illa var de inte :) Synd vi fick en runda 6.

Ros:
- Terräng, fint med stora terrängbitar. Gör spelet lite mer taktiskt men skippa lite av allt småskit som mest bara gjorde LR:s ospelbara. Små häckar överallt ser kanske bra ut men de tillför bara problem när man skall flytta modeller.
- Frullen, alltid uppskattat
- Samuel, tack för övernattning, sällskap och arrande! Kanske lite mer Putte i rösten nästa gång du skall överrösta brustiga stockholmare... :)
- Missions, jag gillar när man tar ut svängar. "Most units alive" är ett lysande komplement till killpoints, balanserar varandra bra. Även suveränt att 'små missions' som WL osv ibland ger mer vp. Att bara jag objektiv är tråkigt.
- Häftena vid borden. Mest nyttigt var nog bilderna på hur terrängen skulle stå. Sjukt bra att kunna korrigera detta inför varje match.

Ris:
- Jag tror inte ni behöver lethal terrain på de stora bitarna. Skall man hoppa upp på dem så måste man ändå mäta 3d. Och är bitarna högre än 9-12'' så kommer man typ inte kunna hoppa upp på dem. Alternativt modellera dem så att de e taggiga som fan så definerar den terrängen sig själv.
- Hus e väl ball, men mest bara krångligt. Tror det finns en anledning att ingen annan någonsin på turnering spelat med dem som 'hus' hellre än bara impassable.
- Saker med 'rounded' top. Skippa dessa, kan man ställa en modell ovan på ngt så kan man. Ta och modellera terrängen så att dessa inte går att ställa saker på. Så slipper man bläddra i häften för att ta reda på var man får gå.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Ris och Ros GoB Open!

Inlägg av Stefan »

Tycker det var en fantastisk turnering på alla plan, gillar även de "knäppa" terrängbitarna. Mitt enda ris är missionet med random poäng på objectives.
Stefan "Krak" Hedström

Skriv svar