Jag skulle vilja beställa...

Turneringar i Jönköping

Moderatorer: GoB40k, Flogger, Gullberg

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Röde »

Hej alla glada GOBare.

Jag skulle vilja beställa en 40K-turnering. Jag skulle vilja ha en sån här:

Format: Någonstans runt 2500-3000pts. Varje match värd upp till 12 poäng.
IA: Så klart, men vi lirar inte Apocalypse...
Fortifications: Nä, varför ska du sitta bakom en barrikad? Spelar du Tau eller? Hitta dig en buske som alla andra!
Allies: Bara om det finns en uppenbar och fluffig förklaring... Annars gör det för ont i ögonen... Nä, Orks och Space Wolves är inte fluffigt hur mycket du än försöker!
Soft Points: Jajamensan! Målningen ska med och så lite fläskiga sportsmanship poäng. Allt bakas ihop till en fin mix av matchresultat, finfina figurer och trevliga prickar.

Stor variation av mängden terräng på borden. Allt från massor till väldigt lite. Inte massa bord som ser likadana ut och mest liknar femman på en tärning...

Komp? Nja. Det är ju subjektivt. Vi tar det under sportsmanship istället.

Sportsmanship skulle ex. kunna funka så här:

Varje spelare delar ut 0-6-12 pts till motståndaren efter varje match. Varje spelare får sedan sitt medianvärde lagt på sin slutpoäng efter samtliga matcher spelats.

0 = Ja det här var ju en rolig match... Fick du med alla re-rolls på dina re-rollsignores cover och no need for line of sight... Åh nej, gick min figur 4mm för långt nu? Du vill tillkalla domare?

6 = Ja det här var en genomsnittlig 40K-batalj. Skoj. Jag kommer att ha glömt detaljerna rätt snart, men vi ses igen och du var en trevlig prick...

12 = F*n va skoj. Det här var en sanslöst rolig match. Den placerar sig i samlingen 40K-minnen du tänker berätta om för barnbarnen. Dom kommer inte fatta vad du pratar om men ändå...

Vad säger ni? Kan det vara något? Fler än jag som vill åka till Jönköping och spela en sån turnering?

:wub:

Ps. Nappar inte GOB kan jag tänka mig att åka till Nyköping (NOS) också. Ds
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Flogger »

Du är så söt Röde :wub:


Har vidarebefodrat detta till hela föreningen så får vi se, efter WettCon kanske något händer :roll:


Personligen hade jag gärna sett att Escalation tillåts men med regeländringen att d-vapen är S10 AP1. Hade nog blivit riktigt roligt tror jag :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Gullberg »

Love it låter som en underbar ide som borde planeras och genomföras. Skulle däremot gilla att ha med stronghold assault om man fluffigt kan försvara det inte jag spelar tau utan jag lirar Imperial fist eller Iron warriors

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Desertlord »

Underbart.

Sedan bonuspoäng på sportsman varje gång vi kramas så kan det här bli den mysigaste turneringen ever.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Denkan »

Röde - Nyköping hör dig ;-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Poet »

Kommer nog ha en turnering i sthlm under våren.. Kommer dock inte vara på så mycke poäng..

Har ej bestämt ngt upplägg ännu.. så kollar på alla vettiga förslag. (Subjektiv komp kan gå och lägga sig dock)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Jag skulle vilja beställa...

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Kommer nog ha en turnering i sthlm under våren.. Kommer dock inte vara på så mycke poäng..

Har ej bestämt ngt upplägg ännu.. så kollar på alla vettiga förslag. (Subjektiv komp kan gå och lägga sig dock)

Kör okompat, 1500p och tillåt ALLT, så som GW tycker spelet ska spelas, super heavies och hela skiten ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar