Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Witch Hunters

Inlägg av Tadaotoko »

Zurken skrev:Eftersom eviscratorn slår 2d6 mot fordon tycker jag den är värd samma minus som en vanlig fist.
Där emot wondar den T6 monster på 4+ istället för 2+ samtidigt är det 3+ för SM att slå igenom bilen ungefär lika bra som med eviscatorn med två tärningar
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Witch Hunters

Inlägg av Bengtsson den yngre »

om man inte actar för att få + i styrka...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Witch Hunters

Inlägg av Tadaotoko »

Bengtsson den yngre skrev:om man inte actar för att få + i styrka...
Att kunna göra en akt kostar typ -1 i komp så då kostar eviscatorn -3 i komp och det går bara göra en gång. Systrarna är även lite kexigare än SM (om ni säger att man kab använda invul acten så blir jag arg för det går inte då den bygger på att man ska slå över antalet modeller och sedan ska man slå under antalet för att få plus 2 i S) finns en stor risk att motståndaren försöker få ned antalet modeller i enheten innan han går i närstrid så att det ska bli svårare att lyckas med acten. krävs 10 acts innan månstret är död alltså har fisten förbrukat minst 7 i komp om man räknar med att faitful enheter dör -12 i komp om inget har dött. Så en eviscator är nog vard samma kompminus som en fist hos SM... eller inte :?
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Witch Hunters

Inlägg av Mortarion »

En Eviscerator är sämre mot monster men bättre mot fordon. Den har OK chanser mot dreads och kan till och med rå på land raiders, vilket fistar i praktiken inte kan. Mot vanligt infanteri är den lika bra som en fist.

Jag tycker att den förtjänar ungefär samma minus som en fist. I den senaste versionen av mallen har den samma minus som en fist i vanliga systersquads och är snällare kompad i seraphim-squads (jämfört med assault marines). Och det speglar bra hur hård den är.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Witch Hunters

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:En Eviscerator är sämre mot monster men bättre mot fordon. Den har OK chanser mot dreads och kan till och med rå på land raiders, vilket fistar i praktiken inte kan. Mot vanligt infanteri är den lika bra som en fist.

Jag tycker att den förtjänar ungefär samma minus som en fist. I den senaste versionen av mallen har den samma minus som en fist i vanliga systersquads och är snällare kompad i seraphim-squads (jämfört med assault marines). Och det speglar bra hur hård den är.
Håller helt med!

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Förenklat verkar det som att WH är hemskt för de kan använda faith och göra något bra bättre, i det tänkandet verkar allt få väldigt mycket minus. I relation till det så vann väll Jimmy Phil med WH något LinCon 2006?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Witch Hunters

Inlägg av Snot »

3a
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Witch Hunters

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag är rätt säker på att Andreas Karlgren vann LinCon 2006. Jimmy Pihl har vunnit ett RTO med WH dock.

Vad var poängen?

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Jag är inte insatt i WH-kompen men flera verkar tycka att den ligger högt, jag tycker det är konstigt om de får mycket minus för att man skapa hemska saker med faith och därmed sätter minus all over the place. Givetvis är det svårt att säga att det bara är därför de inte toppar konvent för det kokar ner till vem som spelar dem. Men åt andra sidan tycker jag det ger en fingervisning, precis som att inte Necrons kommer ligga högt tills ny codex kommer. Skulle va kul att höra någon som lirat dem länges åsikter men igen kanske det bara blir whining över sin egens armé minus.
Senast redigerad av 1 Per Pirat, redigerad totalt 11 gånger.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Witch Hunters

Inlägg av theWatchman »

Per Pirat skrev:precis som att inte Necrons kommer ligga högt tills ny codex kommer.
Fel! Necrons kom 2a på Defcon... och det går att göra grymma listor med dom speciellt i kompat, fråga Magnus.

Låst