Witch Hunters

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Witch Hunters

Inlägg av Tadaotoko »

cadelin skrev:hela WH kompen bör göras om imo
jag ska komma med nån form av förslag efter nästa söndag då jag e klar med sisa veckan av nolle-p
Me like :D bra initiativ
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Witch Hunters

Inlägg av Gonka Koff »

@Tadaotoko:

Det är litet för mycket mathhammer-jämförelser i dina poster för att jag skall köpa resonemanget rakt av. Dock har du ändå fått mig att misstänka att SoB-squads är för hårt kompade.

Det rimmar litet illa att straffa SoB hårt för att dom har "nästan-rending", när andra kodexars AP3-flamers, specialbolters mm inte straffas speciellt.

Det största problemet som jag ser det för SoB är att dom har jäkligt svårt att undvika att bli översprungna efter att blivit chargeade och torskat fighten - om dom inte betalar -4 i komp för boken. Men 10 SoB med eviscerator, dubbla melta och bok i rhino kompar -13 plus fordonsminus!

Som jämförelse kostar 9 Grey hunters med melta, power weapon, wolf standard + w.guard med fist + co-melta -11 plus fordonsminus. Jag tror inte att det är speciellt stor skillnad på poängkostnaden, även om GH är något dyrare.

Sen får nån annan mathhamra om vilket som är bäst i diverse olika situationer, men jag skulle inte sätta mina pengar på systrarna...

EDIT: såg nu Cadelins erbjudande ... vad bra!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Witch Hunters

Inlägg av Snot »

Tadaotoko skrev:
Snot skrev:
Tadaotoko skrev:Tänkte på syrornas ImbasuperfighterHQ... blablabla
Jag visste inte att spacemarine captains fick använda faith för att få 2+ invul save. Dax att tänka om min armé!
Nej det är sant om hon genererar ju 2 faithponts vilket ger henne två chanser att få invul. vilka har 8,3% chans att misslyckas. är hon med en enhet så har hon förmodligen 27,7% chans att misslyckas om de är 5+henne är de 6+henne är det 41,6% chans att misslyckas. Man använde powern i början av rundan så om den lyckas så kan man slå med PW på enheten istället. Men du har rätt ensam i strid mot 10 sm med champion som har PW så gör de 0,66 wonds om hon lyckas med powern eller 1,5 var 12 gång då man misslyckas med powern. Mot captenen så gör de 0,75 wonds. Det gör syrran åtta gånger bättre än captenen du har rätt jag har fel :?


jovist ja glömde att captenen slår först och gör 1,33 wonds så vi säger att en dör då blir det 0,7 wonds vilket är 0,04 mer än på syrran som använder ett faithpoint för att lyckas. Hon är så sjukt mycket bättre typ åtta gånger
Yep, om man endast jämför med en enda squad så kan du få fram vilken statistik du vill. Och det är precis så man har gjort kompmallen, man kollar hur bra dom gör sig emot 10 marines med ett PW, och kompar därefter.

Med din logik borde JOTWW kompa typ -2
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Witch Hunters

Inlägg av the godfather »

witchhunter hq är inte bäst för att de kan stå kvar hur länge som helst mot rätt enhet. de är bäst för att man kan välja vilken turn de ska dö i.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Witch Hunters

Inlägg av HeadWar »

the godfather skrev:witchhunter hq är inte bäst för att de kan stå kvar hur länge som helst mot rätt enhet. de är bäst för att man kan välja vilken turn de ska dö i.
Det där kan vara något av det klokaste du någonsin sagt. :)

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Witch Hunters

Inlägg av cadelin »

för att klarifiera så sittar jag juh inte med i kompmallen men dom brukar bli glada om man hjälper dom med förslag

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Witch Hunters

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:för att klarifiera så sittar jag juh inte med i kompmallen men dom brukar bli glada om man hjälper dom med förslag
Vi blir alltid nöjda om folk kommer med färdiga väl motiverade förslag istället för lös klagan.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Witch Hunters

Inlägg av Izin »

Hej.
hur går det med uppdateringen?
Hejdå.
17,83

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Witch Hunters

Inlägg av Per Pirat »

Känns som allt till WH ger minus, man landar på 30 oavsett vad, men så kanske det ska va.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Witch Hunters

Inlägg av Serpent »

Inte om du använder Dominions! :mrgreen: (Fast det är klart, de måste ju ha transport... Minus igen. :roll: )
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Låst