Tau

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tau

Inlägg av Katarsis »

Commandern är redan med i mallen.

Heavy Gun Drones, marker-pinnen och turrets diskuterades nog ett kort tag med lades på hyllan, någon som har ett kompföslag?

Fast Attack-Suitsen är mig veterligen endast med i en Apocalypse-bok och kommer nog inte att tillåtas förens de kommer ut i en vanlig bok också.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Lunaticman
Inlägg: 181
Blev medlem: 12 apr 2010, 12:35

Re: Tau

Inlägg av Lunaticman »

De är en dålig version av Stealth suitsen som tar ett Heavy slot. De är fem poäng billigare och har ett mer toughness men med Bs2 och ingen stealth armour är de fortfarande rätt sårbara. Med ett armour save på 4+ jämfört med 3+ så vet jag inte riktigt, båda har för och nackdelar mot varandra.
Den största grejen borde vara att de tar ett heavy support slot och om man använder marklights på dem, dock har de bara bs 2 vilket gör att man träffar på 5, 6. Det gör dem väldigt ojämna så jag vet inte riktigt speciellt eftersom de inte är networked.

Om man ska jämföra med Stealth suitsen nuvarande kostnad, borde de kanske ge -1 eller -2 för en enhet?
Eller om man tittar på dem från andra sidan +-0 för förlusten av ett heavy slot och stealth generator.

Detta är som sagt Theory hammer eftersom jag inte testat dem än, kanske låter dumt att spela med en enhet första gången på en turnerning men men sån är jag :mrgreen:

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: Tau

Inlägg av Lontt »

Trodde faktiskt att hazard suitsen var legala med tanke på att dom är med i apocalypse 2 boken (tror jag) men det har jag uppenbarligen missuppfattat. Desutom är dom suitsen ganska dåliga. De enda riktigt bra vapnen dom kan ha är fusion cascade och då bli dom ändå inte mycket mer än en helios i snitt. Det som är lite bra med dom är att dom är fast attack och att dom kan offra drones för att göra hit n run automatiskt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tau

Inlägg av DHettNeck »

Lontt skrev:Trodde faktiskt att hazard suitsen var legala med tanke på att dom är med i apocalypse 2 boken (tror jag) men det har jag uppenbarligen missuppfattat. Desutom är dom suitsen ganska dåliga. De enda riktigt bra vapnen dom kan ha är fusion cascade och då bli dom ändå inte mycket mer än en helios i snitt. Det som är lite bra med dom är att dom är fast attack och att dom kan offra drones för att göra hit n run automatiskt.
Saker ur apocalpyse är vanligen inte tillåtna i vanlig 40K.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Tau

Inlägg av Seregon »

Piranha squadron
-1 each Piranha
-2 each Missile Pod
-1 each Disruption Pod

Misstänker att det är ett skrivfel och ska istället stå "-2 each Fusion Blaster"

På samma sätt heter det Ion Cannon för Hammerhead, inte Fusion Cannon.

(samt O'Shovah stavas med stort s samt ett h på slutet; och det heter Krootox, inte Kroot Ox)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Tau

Inlägg av imp »

Nej. Det ska vara precis som det står. Missile pod kan man ha enligt IA, som är tillåten enligt Sverige FAQen. Samma gäller Fusion Cannon.

Varken Fusion blaster eller Ion Cannon ger extra minus
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Tau

Inlägg av Nefrums »

edt: jag är så långsam...

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Tau

Inlägg av Seregon »

Där ser man. Jag tänkte inte på att IA-prylar är tillåtna.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Tau

Inlägg av Joppe »

Är TX-42:or tillåtna?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tau

Inlägg av Katarsis »

Följande fordon är tillåtna enligt SVFAQn:

Tau
Crisis BS Cmdr Variants Imperial armour volume 3
Drone Sentry Turret Imperial armour volume 3
Goaded Great Knarloc Herd Imperial armour volume 3
Great Knarloc Baggage Herd Imperial armour volume 3
Hammerhead Imperial armour volume 3
Heavy Gun Drones Imperial armour volume 3
Knarloc Rider Herd Imperial armour volume 3
Mnted Great Knarloc Herd Imperial armour volume 3
Piranha XT‐42 Imperial armour Update 2006
Remote Sensor Tower Imperial armour volume 3
Tetra Scout Speeder Team Imperial armour volume 3
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar