Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necrons

Inlägg av Lillen »

Jag vet att man inte ska jämnföra med andra armer, utan att titta på vad saker och ting gör i sina armerer. Men klart man funderar lite när en karaktär kostar mycket i poäng och kompa -25 när han har svårt att stå imott en närstirds carnifex eller en hel runda skjute.

Men jag får bitta i det sura äpplet för han är så himmla cool fluff mässigt och det är en snygg moddel.

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Necrons

Inlägg av Jacke »

Visst kan man kompa deciever lite snällare. Han är inte så svår att döda och han kostar massor. Brukar folk verkligen ha problem med C'tan baserade necrons? Man ska ju inte jämföra mellan arméer men gör inte t.ex Ghazkul betydligt mer för sin armé(för lägre kompninus) än vad Deciever gör?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Necrons

Inlägg av HeadWar »

Lillen skrev:han har svårt att stå imott en närstirds carnifex
Det är väl ändå inte sant? Men i värsta fall får han väl gå därifrån innan carnifexen slår på honom.
Lillen skrev:en hel runda skjute.
Vad är det för armé som drar iväg 30 S8-attacker med BS4, på en runda?

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Necrons

Inlägg av cadelin »

sisters of battle med 9 st thyphoons :D

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Necrons

Inlägg av n00bn »

Tyckte det här med att han autowinner mot vissa arméer verkar intressant. Vad är det han gör? Är det någon regel?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Necrons

Inlägg av HeadWar »

cadelin skrev:sisters of battle med 9 st thyphoons :D
9x2 + 3d6 = 28,5. Ok då, det kommer lyckas ganska ofta. Det är å andra sidan inte en armé man möter speciellt ofta. :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Necrons

Inlägg av speedfreek »

Får Black Templars ha Typhoon så får han se upp....

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Necrons

Inlägg av Jacke »

n00bn skrev:Tyckte det här med att han autowinner mot vissa arméer verkar intressant. Vad är det han gör? Är det någon regel?
Han går 6 tum varje tur och är därför omöjlig att undvika! Dessutom har han en regel som tvingar folk att charga honom med 300p enheter, vilket gör att han alltid dödar för sin poäng!

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necrons

Inlägg av Lillen »

HeadWar skrev:
Lillen skrev:han har svårt att stå imott en närstirds carnifex
Det är väl ändå inte sant? Men i värsta fall får han väl gå därifrån innan carnifexen slår på honom.
Lillen skrev:en hel runda skjute.
Vad är det för armé som drar iväg 30 S8-attacker med BS4, på en runda?
Jag körde han och på en runda av skjute var han borta utan några problem. Det behöver ju inte vara s8 vapen utan om tillräckligt med volym av skott så kommer det att gå igenom. Sen är det bara 50% chanse att han klarar det. IG är t.ex en av de armer som kan pumpa ut massor av skott.

Vist jag överdrev lite men carnifexen men det skulle ändå inte vara lätt för han att banka ner den. Sen om han lämnar striden innan carnifexen slår betyder det att han själv inte får slå.

Jag hoppas bara att man åtminstånde kan se över det om det finns ett behov för ett sånt hårt komp minus.

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Necrons

Inlägg av Falkman »

Lillen skrev:Jag körde han och på en runda av skjute var han borta utan några problem. Det behöver ju inte vara s8 vapen utan om tillräckligt med volym av skott så kommer det att gå igenom.
Han är helt immun mot S4 och neråt dock, så då blir folk tvungna att vända alla sina specialvapen mot honom, vilket betyder att resten av Necronarmén inte blir skjuten på.
Vist jag överdrev lite men carnifexen men det skulle ändå inte vara lätt för han att banka ner den. Sen om han lämnar striden innan carnifexen slår betyder det att han själv inte får slå.
Deceivern skulle ju slakta Carnifexen totalt, fexen träffar på 4or, woundar på 3or, medans Deceivern träffar på 3or och woundar på 2or, fexen får dessutom ingen save, vilket Deceivern får.
För att inte glömma bort det faktum att fexen aldrig kommer kunna fånga Deceivern om inte Deceivern vill, eftersom Deceivern är snabbare (går fritt genom terräng och kan hoppa ur strid), så Deceivern är i stort sett immun mot "dåliga" matchups i närstrid.

Skriv svar