Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

ZimmeZitron skrev: 3. Heavy Destroyers är ju det enda bra långdistans-AT som necrons har. En laserkanon på jetbike suger inte enligt mig. Visst Destroyers kan plocka transporter men mot tyngre saker är Heavy-kusinerna bra.
4. Det finns ju arméer som knappt kan döda monolithen och den där Power Matrixen är rätt bra, ja. Att säga att den måste vara med i alla listor och därför inte ska ge minus håller inte enligt mig.
3. Att Heavy Destroyers är det enda långdistans-AT Necrons har, det har du rätt i. Det betyder inte att dom är bra. Det är inget fel på en laserkanon på jetbike, men Heavy Destroyers är på tok för dyra för att räknas som bra.
4. Nu har du nog flippat på fruktkakan, jag har inte sagt att Monolithen inte ska ge minus, jag tycker bara att -20 är för mycket för den första.

Vi verkar tycka olika helt enkelt. :)

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Necrons

Inlägg av ZimmeZitron »

Magnus skrev:
ZimmeZitron skrev: 3. Heavy Destroyers är ju det enda bra långdistans-AT som necrons har. En laserkanon på jetbike suger inte enligt mig. Visst Destroyers kan plocka transporter men mot tyngre saker är Heavy-kusinerna bra.
4. Det finns ju arméer som knappt kan döda monolithen och den där Power Matrixen är rätt bra, ja. Att säga att den måste vara med i alla listor och därför inte ska ge minus håller inte enligt mig.
3. Att Heavy Destroyers är det enda långdistans-AT Necrons har, det har du rätt i. Det betyder inte att dom är bra. Det är inget fel på en laserkanon på jetbike, men Heavy Destroyers är på tok för dyra för att räknas som bra.
4. Nu har du nog flippat på fruktkakan, jag har inte sagt att Monolithen inte ska ge minus, jag tycker bara att -20 är för mycket för den första.

Vi verkar tycka olika helt enkelt. :)
4. Haha! Jag menade -15 vs -20. :D
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

Bra uppdatering med lite minus för många Wraiths. Men jag tycker fortfarande att det extra -10 för den 3e enheten Destroyers är för mycket.

BrrrrrACKA
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 aug 2009, 22:13

Re: Necrons

Inlägg av BrrrrrACKA »

Har jag missat nått eller har det gått väldigt bra för Necrons på senaste turneringarna? Strypa spelets sämsta armé ytterligare känns wierd?

Är Wraiths wings så fruktansvärda att dom förtjänar minus? På riktigt? Fantiserar ni inte lite nu? ;)
Alldelles för högt minus på Heavy Destroyers fortfarande. Tycker jag.

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Necrons

Inlägg av n00bn »

9 Wraiths ger -4 i komp. Det kan man knappast kalla för hårt kompat om man kollar lite hur mallen ser ut för dom andra arméerna.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

BrrrrrACKA
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 aug 2009, 22:13

Re: Necrons

Inlägg av BrrrrrACKA »

n00bn skrev:9 Wraiths ger -4 i komp. Det kan man knappast kalla för hårt kompat om man kollar lite hur mallen ser ut för dom andra arméerna.
Frågan är om det finns nått behov för det?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Necrons

Inlägg av Zurken »

Jag antar att 9 wraiths är bättre än 3, så det borde väll ha ett litet minus. Jag kan inte mycket om Necrons, men är inte de bland de högst kompade arméerna (utanför monlither och C'tan)?
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Necrons

Inlägg av Nefrums »

jag tycker att -4 för 9 warths är lite för mycket plus i komp..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

Zurken skrev:Jag antar att 9 wraiths är bättre än 3, så det borde väll ha ett litet minus. Jag kan inte mycket om Necrons, men är inte de bland de högst kompade arméerna (utanför monlither och C'tan)?
Jo dom är högt kompade om man inte tar monolither, c'tan, destroyers, tomb spyders eller immortals. Det vill säga om man bara tar de dåliga enheterna.
:)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Necrons

Inlägg av Zurken »

Siktar du på komp:100?? Allt över 65 är ju hög komp, det vill säga, du kan ta -50 i komp och ändå vara högt kompad. jag tror nog du får med en del godsaker där ^^.
Alexander Merinen

Skriv svar