Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Necrons

Inlägg av Mutt »

Å andra sidan är han skapad under en era då man inte kunde run:a. Dvs han är tänkt att bara kunna gå 6". Alla charactärer är tänkta att de ska kunna åka bil dit de vill. Det är inte kul för en närstridslista att möta en kille som de inte kan besegra, innan kunde man i alla fall hålla avstånd till honom vilket är svårare nu när han som alla andra kan springa nästan dubbelt så snabbt (och därmed täcka upp dubbelt så stor del av spelplanen).

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necrons

Inlägg av Lillen »

Jo vist han går inte att charga. Men närstrids armer ska inte gå efter han... Utan man gör ett klokare val att gå efter mjuka kassa warriors!

Mvh

Lennart

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Inlägg av Magnus »

Nytt Codex släpps den 5/11, och för att det ska få spelas på touren så måste det finnas en komp-mall innan den 18/11. Är det något ni tänker försöka uppnå? (hoppas hoppas) :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Necrons

Inlägg av Katarsis »

Nja, jag tycker nog att det är för tajt. Om listor skall vara inne den 18e så måste kompmallen vara ute runt den 10e-12e för att folk skall få i alla fall ett par dagar på sig att analysera mallen innan listinskick. Detta ger oss runt en vecka på oss att testspela och göra en mall. Det är görbart men det kommer inte att bli bra och många saker som inte blir bra från början tenderar att stanna kvar i mallar ett tag framöver, titta på DE och GK t.ex. Jag skall se vad de andra i mallgruppen tycker, har alla tid att göra något bra den veckan så kan det nog gå, annars får Necrons vänta tills december.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

Hur blir det med en mall till Necrons inför touren? Kompa dom lite extra hårt om det känns svårt så får man ju själv välja om man vill ta det? :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Necrons

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker spindlarna och småspindlarna är ännu tokigare än innan...

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

speedfreek skrev:Jag tycker spindlarna och småspindlarna är ännu tokigare än innan...
Jo dom kan bli ganska tokiga tillsammans. :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Necrons

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker du ska våga dig på ett eget försök.

Det tänkte jag göra i veckan...

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: Necrons

Inlägg av Magnus »

speedfreek skrev:Jag tycker du ska våga dig på ett eget försök.

Det tänkte jag göra i veckan...
Jag tycker att det är skitsvårt att kompa, men jag bollar gärna ideer med dig om du vill?(kan hjälpa kompmalls-gruppen om dom vill också)

:)

Skriv svar