Necrons

Moderator: Kompmallsansvariga

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Necrons

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Får Black Templars ha Typhoon så får han se upp....
Är det nåt smart och genomtänkt med denna post? ... eller bara vanlig pelleknas? ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Necrons

Inlägg av speedfreek »

Om det går ut på att klämma in S8, så får de in 6 Cyclones på bara 15 termosar och det billigare än SW.
Det plus 9 Typhoons blir 30 S8 per runda. (gulgubbe med svarta skräckninja kläder)

BrrrrrACKA
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 aug 2009, 22:13

Re: Necrons

Inlägg av BrrrrrACKA »

Jag tycker också att decivern är för högt kompad.
Det är ju inte direkt så att necrons känns otäckt hårda överlag längre.

6" når man inte långt med. Och Necrons spelare kryllar det inte av som det är, vilket måste innebära att det är väldigt få Decievers ute och förintar hela arméer. Visst har han en massa h*riga abilites, men han är långt ifrån ensam. Han är Dyr, långsam och snygg! Ska han verkligen få -25 i komp för att han är good looking på pappret? Jag når aldrig dit jag vill när jag försöker spela honom, ja, jag suger, men eftersom han kan" spöa hela arméer" själv kan det inte bara vara mitt fel?

Alla necron builds ser likadana ut, kan ju vara lite roligare om man släppte på kompen ett snäpp till.
Om det blir för hårt går det kanske strama till den igen. Som om det skulle behövas.......

Calle Phasar ut.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

Decievern är skitbra. Syftet med honom är inte att han skall springa över brädet och döda motståndaren i närstrid. För det kan han inte. Men som supportkaraktär är han grym. Dock kan man inte bara slänga in honom i vilken necron-armé som helst och förvänta sig att han skall göra stordåd, utan man får tänka lite på vad man har med i övrigt.

-25 är bra. Speciellt med tanke på att han kostar rätt mycket.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necrons

Inlägg av Lillen »

Vist han är bra men inte -25 bra. Han är en bra support karaktär men anrda armerer har grymt mycket support karaktärer som kompar minder. Ett par bra exempel är Ghazgul, Vulkan eller fatewevern. Vist Deciverns profil ser bättre ut men i helhet med armen så funkar han inte lika bra som de andra.

Deciverns support power inte mycket att hänga i taket. Man kan placera om minst en unit men den funkar ju fett bra om man har andra rundan! Sen en spell eller vad nu den än är som tvingar en unit i necrons assult phase att ta ett ledarskaps test om inte de är fearless och nästan alla är det idag. Och miss lyckas man så träffar de på 6 i närstird(där ska necron inte ens vara!). Sen sist kan han få en unit per runda att fly eller bli pinnade. Men ett ledarskaps måste mislyckas för att det ska hända.

Men som BrrrrrACKA föreslog så kan man testa att släppa lite på kompen för att sen om det inte funkar strama upp den igen.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Necrons

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker att båda C´tansen ligger bra i komp. Värt att tänka på kan ju också vara att necron startar på 115 vilket är mycket mer än många andra arméer.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Necrons

Inlägg av Jacke »

För min del kan de få ha precis hur hög komp de vill. Listan som helhet är pinsamt klen, med eller utan C'tan. Det enda som behöver kompas ned är tomb spyders.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Necrons

Inlägg av egge »

Jag tror också att necrons behöver komp-bonus för att folk skall spela necrons alls.

Jag vill se necrons vinna gothcon genom komp-plus.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Necrons

Inlägg av Mortarion »

Att det är få som spelar necrons har knappast med kompen att göra. Även när de var som bäst var de ingen populär armé. De behöver en ny codex med fler olika val för att få folk att spela dem.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Necrons

Inlägg av cadelin »

host host, necrons kom 2a på defcon med hygglig komp. Massa tombspyders!

Skriv svar