Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Imperial Guard

Inlägg av Jacke »

Harker är väl en SC som alla andra? Deras wargear brukar ju alltid vara inräknat i deras grundkompen, varför skulle det vara annorlunda nu?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Imperial Guard

Inlägg av HeadWar »

Jacke skrev:Harker är väl en SC som alla andra? Deras wargear brukar ju alltid vara inräknat i deras grundkompen, varför skulle det vara annorlunda nu?
Jag håller med i princip, men eftersom han köps som en del av en enhet (till skillnad från de flesta andra SC) kan det bli lite förvirrat.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Imperial Guard

Inlägg av Rasmus »

Frågan har varit uppe förut, men då med Kell och hans bannér. Då blev det förklarat som att det inte räknades, antar att det är ett prejudikat här.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Imperial Guard

Inlägg av speedfreek »

Jämför med Zagstrukk istället.
Men ja, klart en SCs utrustning är inräknad...

MaidenManiac
Inlägg: 21
Blev medlem: 09 mar 2010, 21:53
Ort: Borås

Re: Imperial Guard

Inlägg av MaidenManiac »

Efter att spelat en veteran arme IG har jag vissa synpunkter på dem.
Tycker helt klart att det är dags att skicka in ett grundminus på Veteran Squads i IG listan. Helt barockt prisvärda på 0 komp, visst kan de inte blobba men de kostar mindre komp än Inf Squads, skjuter bättre och har bättre vapen. De är tveklöst värt minst -1, men med tanke på utility options (3 specials + heavy+annat) så kan de nog fan va värda -2 med.
Sedan känns plasmaguns jävligt billiga komptekniskt på ovan sagda enhet för -1 på 3 bössor. Dem, precis som meltor, blir ju eskalerande bättre ju fler dem är. Tycker nog att varje plasmagun över den 1a är värd 1 komp var dvs -1 för 2 och -2 för 3 osv.

Sedan tycker jag personligen att Rambo är en stöld för sina poäng och komp.
Jämfört med en special weapon squad med 3 bomber kompar han samma. Han bara 1 bomb, men med BS5 vilket är klart bättre på att träffa och kostar 30 pts mindre. Han medför inte ett krav på en transport, som kostar ännu mer poäng+komp som SW-enheten gör för att vara användbar, utan kommer alltid ta sig dit man vill. Det finns liksom inget som motståndaren kan göra åt det mer än att sprida ut sig lite bättre och vänta på att hans BS5 bomb...
Senast redigerad av 1 MaidenManiac, redigerad totalt 8 gånger.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

EyeGuy
Inlägg: 219
Blev medlem: 20 mar 2011, 00:59

Re: Imperial Guard

Inlägg av EyeGuy »

MaidenManiac skrev: Sedan tycker jag personligen att Rambo är en stöld för sina poäng och komp.
Jämfört med en special weapon squad med 3 bomber kompar han samma. Han bara 1 bomb, men med BS5 vilket är klart bättre på att träffa och kostar 30 pts mindre. Han medför inte ett krav på en transport, som kostar ännu mer poäng+komp för att vara användbar som SW-enheten gör, utan kommer alltid ta sig dit man vill. Det finns liksom inget som motståndaren kan göra åt det mer än att sprida ut sig lite bättre och vänta på att hans BS5 bomb...
Jag har nog aldrig sett en match i kompisgänget utan att han plockat in mer poäng mot vad han kostar att köpa. Och det bara med bomben...
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Imperial Guard

Inlägg av kelaino »

Mot mig ploppade han fram, sprängde en LR-exterminator överlevde 15 rapid-fire lasguns på flyt och charge'ade en andra exterminator och sprängde den med :S Extremfall, ja, men jag tycker tycker han är värd -5 för potentialen att göra saker. Tänk på att för 40 poäng räcker det att han lyckas en sak en match på en turnering för att ha tjänat igen sig.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Imperial Guard

Inlägg av imp »

Senast jag använde Marbo hoppade han fram, kastade bomben (som missade en battle Wagon och 3 Killa Kanns), sen blev han dödad av Grots i närstrid.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Imperial Guard

Inlägg av Silversixx »

Eller så kan man scattra mer än tio tum, nio slag i rad, varav fyra då bomben hamnar på honom. Då är han sjukt oprisvärd.
Jag tycker kompen är bra som den är.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Imperial Guard

Inlägg av daskad »

han kan väl bara scattra 7 eller?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar