Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Anton skrev:
Nefrums skrev:den finns inte i IA1
Nu ljuger du också.
inte i min IA 1 i alla fall.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Den fanns med i Imperial Armour 1, men då som en flyer. På den tiden flög det dock inte runt en massa saker som egentligen är flyers, men ändå fått komma med i codex (vendetta, valkyrior och stormravens). Vendetta och valkyria är för övrigt också flyers i imperial armour 1. I och med Imperial armour 8 så klassas den som en skimmer i vanliga slag och det finns inga egentliga hinder från att låta den vara med och leka.
Senast redigerad av 1 Mutt, redigerad totalt 7 gånger.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:
Anton skrev:
Nefrums skrev:den finns inte i IA1
Nu ljuger du också.
inte i min IA 1 i alla fall.
Vad står det på sidan 249 i din imperial armour 1?

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

i min IA 1 bok finns bara Lightning och marauder...
och den är bara drygt 80 sidor..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Du får inte riva ur sidor...

Men ta en titt i den nerladdningsbara uppdateringen av imperial armour 1, så ser du att den ska finnas med.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:Du får inte riva ur sidor...

Men ta en titt i den nerladdningsbara uppdateringen av imperial armour 1, så ser du att den ska finnas med.
det brukar vara ett bättre trix att riva ur sidor ur motståndaren böcker..

men den bok jag har som jag trodde var IA1 är uppenberligen inte nr 1, den är så gammal att den inte ens har ett nr..


edit:
Ok har lyckats få tag på en ricktig IA1 och där finns ju facktist Vulture.. Och i och med att den finns i IA update ochså så borde man nog få köpa den därifrån..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Imperial Guard

Inlägg av Seregon »

Vulture Gunship finns i:

Imperial Armour Volume 1 (sida 249)
Imperial Armour - Apocalypse II (sida 24)
Imperial Armour Volume 8 (sida 102, Heavy Support för Elysian Drop Troops)

Dock är det från IA8 enbart Tauros, Tauros Venerator samt Valkyrie Sky Talon som inte är direkt placerad i armélistan för Elysians. Ska man ha med Vultures kan det därmed snarare vara intressant att tillåta Elysians (och i förlängningen även Death Korps) som separat tillåten armé med en helt egen komplista.

Edit: Nefrums, det finns både Imperial Armour och Imperial Armour Volume 1 (då räknar jag inte Imperial Armour - Apocalypse), alla de nya är "Volume" i nummer 1-10. FW är inte jättebra på att hitta på namn till sina böcker..
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Medans folk suger på Vulture karamellen så tänkte jag ta tillfället i akt och ta upp lite andra imperial armour 8 saker:

Taurus och Taurus Venator.

Personligen tycker jag att det valet mellan vanlig och vantorn är ganske enkelt. För 10p får man +1 AV i fronten och twin linked multilaser istället för en heavy flamer.

Att de båda dessutom räknas som ett fordon / bil gör att de kompar ganska hårt som det är nu.

Förslag på komp hade kunnat vara:

Taurus squadron -1

Taurus Venator squadron -1
-1/bil
-1 lascannon

Samt att taurusar inte räknas till fordonskompen och taurus venatorna räknas som ett fordon.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Imperial Guard

Inlägg av Per Pirat »

Vehicles (each vehicle counts as one vehicle even when used in a squadron, a squadron of Armoured Sentinels counts as one vehicle, other Sentinels, Cyclops, Taurus and Taurus Venators does not count, emplacements and platforms does count) -1 each of vehicle 3-4 -2 each of vehicle 5-6 -3 each of vehicle 7-8 -4 each of vehicle 9-10 -5 each of vehicle 11+
Räknar man varje plattform som ett fordon? t.ex. Heavy Quad Launcher Battery köper man ju om 3, räknas då varje plattform som ett fordon? Jag tolkar det så utifrån mallen men frågar för detta verkar konstigt. En plattform som som måste stå still hela spelet räknas till samma minus som en Demolisher? Denna mall är inte bra skriven, man skriver inte så långt inom cituationstecken med syftningar kors och tvärs.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Ett quad launch battery är ingen platform. Till skillnad från en Eathshaker platform.

Skriv svar