Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Imperial Guard

Inlägg av Vash »

Nefrums skrev:
Mutt skrev:
Nefrums skrev:
så tyvärr kommer Vulture och andra balla saker från apocalyps böckerna inte att få vara med.
Imperial armour 8 är ingen apocalypsebok.

Pratar vi inte om vulture?? den är ju från IA apocalypce 2..
Jag får göra en quote på mig själv... Några inlägg tillbaka (förra sidan).

Vash skrev:nu vet jag inte hur mycket man får skriva från en IA bok men försöker hålla mig från att skriva individuella poängkostnader.

Vulture finns i Imperial armour 8. Dvs ingen update från en gammal IA1 eller 2. Den är inte eller från IA apoc där den har billigare vapen upgraderingar.

Vulture gunship +5 pts mer än en Valkyrie.

Composiotion:
1 Vulture

Unit type:
Samma som Valkyrie (minus transport)
*Flyer i Apocalypse games

Wagear:
- Heavy bolter
- Twin-linked multi-laser
- Two hell strike missiles
- searchlight
- Extra armour

Special rules:
- Deep strike


Options:
Exchange multi-laser for:
- Twin-linked autocannon
- Twin-linked missile launcher
- Twin-linked lascannon
- Two MRPs

Exchange Hellstrike missiles for:
- 6 heavy bombs
- hunter killer missiles
- Two MRPs

or exchange both for:
- Twin-linked punisher cannons


Exempel på total kostnader:

- Vulture med 4 MRP och heavy bolter @ 175 pts
- Vulture med twin-linked punisher cannons och heavy bolter @ 155 pts

Katarsis skrev:Jag som någon form utav IA-ansvarig i SVFAQn tar på mig att kolla upp detta.
Vore uppskattat. Kanske kommer ställa upp i någon turnering och vill då gärna veta om man får använda den och vad man får i i komp (mindre intressant dock vad jag får i komp. Bryr mig inte. Bara jag inte går under noll gränsen och jag får med vad jag tycker är intressant.)

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

ok, så du menar att för att "Elysian Droop troop army list" inkluderar saker från de andra IA böckerna, som Vulture, Thunderbolt och Lightning mm. så är de sakerna nu från IA8?

Vulture är från IA apocalypse 2, och är därför inte tillåten på turneringar för närvarande.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:ok, så du menar att för att "Elysian Droop troop army list" inkluderar saker från de andra IA böckerna, som Vulture, Thunderbolt och Lightning mm. så är de sakerna nu från IA8?
Ja? En sak får väl antas "vara från" den senaste boken som den publicerats i? Såvida den inte publiceras med en massa "se sid X i bok Y.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

jag tycker att det är skillnad mellan saker som kommer i en IA bok och gamla saker som råkar vara med i en armelista i en IA bok.

dvs Tauros och sky tallon är från IA8, men inte de andra sakerna i Elysian arme listan..
Untitled.jpg
(29.47 KiB) Nerladdad 228 gånger

Problemet med att tolka om det som du gör är att det är väldigt mycket man måste få in i kompmallen och det är svårt att hålla reda på vad som är apocalyps enheter eller inte i och med att så mycket saker finns med i olika armelistor som finns i de olika böckerna.. Och det finns tyvär många saker från de olika armelistorna i IA böckerna som är ganska dåligt balanserade.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Imperial Guard

Inlägg av kombat »

tycker det lättaste att lösa alla dessa grejer är att bara ta bort IA helt från kompmallen och swefaq jag tycker de tillför väldigt lite.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Imperial Guard

Inlägg av Mutt »

kombat skrev:tycker det lättaste att lösa alla dessa grejer är att bara ta bort IA helt från kompmallen och swefaq jag tycker de tillför väldigt lite.
Det är en helt annan diskussion som dessutom har varit uppe som poll för inte så länge sedan.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Nefrums skrev:jag tycker att det är skillnad mellan saker som kommer i en IA bok och gamla saker som råkar vara med i en armelista i en IA bok.
Vulture är med i IA1 utan att vara i någon armélista och den är uppdaterad i IA1 Update, precis som en massa andra tillåtna fordon. Varför skulle just Vulture inte få vara med då? Sen är ju de justerade poängvärdena i IA8 bättre balanserade och borde ha företräde.

Vash
Inlägg: 30
Blev medlem: 05 jul 2011, 06:27

Re: Imperial Guard

Inlägg av Vash »

Nefrums skrev:ok, så du menar att för att "Elysian Droop troop army list" inkluderar saker från de andra IA böckerna, som Vulture, Thunderbolt och Lightning mm. så är de sakerna nu från IA8?

Vulture är från IA apocalypse 2, och är därför inte tillåten på turneringar för närvarande.
Suck nej.
Den har ett eget entry. Med options och allt. Den refererar inte till någon annan IA.
Detta är en bild från min IA8 bok.
Den är inte kopplad till IA2.
Bild

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Imperial Guard

Inlägg av Nefrums »

den finns inte i IA1 den finns i IA apocalyps 2 och finns med i Elysian armelistan i IA8.

Att säga att IG listan skall kunna ha med saker från Elysian listan är som att säga att SM skall kunna få köpa saker från BA listan..

vulture har inte en egen entry i IA8 till skillnad från Tauros och sky tallon
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Imperial Guard

Inlägg av Anton »

Nefrums skrev:den finns inte i IA1
Nu ljuger du också.

Skriv svar